IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

15 факта за "българския" Москвич Алеко

Най-аеродинамичният, но и най-калпавият съветски автомобил беше низ от несбъднати обещания

През 1993, след една провалена парична реформа, тогавашният руски премиер Виктор Черномирдин изрече крилатата фраза "Хотели как лучше, а получилось как всегда" ("Искахме по-добре, а се получи както винаги"). Тя чудесно обобщава почти всяко правителствено начинание и в Русия, а и у нас. Но освен това много добре подхожда и на историята на Москвич 2141 Алеко - колата, която се оказа не само лебедовата песен на легендарния московски автомобилен завод, но и края на серийното производство на автомобили в България (ако не броим съвсем лимитираната сглобка на Rover Maestro във Варна и на Great Wall в Баховица).
  
   
Москвич-2141 Алеко

Москвич Алеко се произвежда от 1986 чак до 2001 (а в дъщерни предприятия има сглобявани бройки и през 2002). Общо са произведени над 700 000 автомобила
   
    
За тази кола известният историк на автоиндустрията при соца Сергей Канунников казва, че съчетавала "най-добрата аеродинамика сред съветските машини - и най-калпавата сглобка". Въпреки това няколко години тя минаваше за по-престижна от Лада. А след това се сдоби с недотам ласкавия прякор "московска недвижимост". Ето 15 факта, които ще ви изяснят защо Алеко бе колата с най-много несбъднати обещания в бившия Източен блок.
  
   
15 факта за "българския" Москвич Алеко (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #42
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    само че у нас се правеше фейслифтът, който беше Роувър, а и компанията междувременно се беше прекръстила на Rover Group
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 40 ( преди 2 дни )
    И колегата е прав, оригинално Маестро беше пуснат през 1982 под марката Austin, после стана Rover. Тогава и двете марки бяха част от Бритиш Лейланд
  • #40
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Маестрото беше Ровър.
  • #39
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Маестрото не беше ровър, а остин. А моделът бе на 25г. Цена висока. Как да се купува?
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хахо ( преди 1 седмица )
    А през 90-те кой имаше синкаво-зелен москвич Алеко в Бусманци,помня го как идваше с него на площада и пускаше Лепа Брена,имаше касетофон Асико и колонки Асико? Кой беше с това Алеко? Помня и бежов Вартбург след фейслифта в квартал Дианабад, кой го караше,слагаше му багажник на покрива и караше бурканите от село. Помня и един Заз 968 зелен в кв.Изток,паркираше го под лозата и го караше до Мототехника, там работеше.
  • #37
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 34 ( преди 1 седмица )
    Хапчетата редовно ако обичаш!
  • #36
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Иван-чо ( преди 1 седмица )
    Карал съм и 21412 и 2141. Първият с двигателя на Москвич 412, а втория с двигателя на Лада 1600 куб. и карбуратор Вебер. Вървеше си доста повече от другия дрегел. За времето беше достатъчно добър автомобил. До преди да ги продадем, 7-8 години по-късно, нямаха никакви проблеми. Просто когато ги купихме, първо бяха качени на канал и се провериха всички сглобки. Масов проблем им беше недозатегнати болтове и гайки от завода. Некачествената работна ръка, който проблем имаме и сега в България.
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тъмно зеления беше на бащата на приятел в Хаджи Димитър - на Макгахан я паркираше в края към моста Чавдар.
  • #34
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    А кой през 90-те имаше сивкаво-син Алеко в Хаджи Димитър София? Помня и тъмно зелен пак там, както и жълт Вартбург 323.
  • #33
    10 rate up comment 0 rate down comment
    1234 ( преди 2 седмици )
    Всичко написано преди мен е вярно. Само ще добавя, кой технически гении слага радиатора за охлаждането с перката зад предния ляв фар и то с размерите на радиатора в купето? Тази кола трябва да я изучават в тех университети, как НЕ СЕ ПРАВИ! наистина не е правена от хора......