IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

15 факта за "българския" Москвич Алеко

Най-аеродинамичният, но и най-калпавият съветски автомобил беше низ от несбъднати обещания

През 1993, след една провалена парична реформа, тогавашният руски премиер Виктор Черномирдин изрече крилатата фраза "Хотели как лучше, а получилось как всегда" ("Искахме по-добре, а се получи както винаги"). Тя чудесно обобщава почти всяко правителствено начинание и в Русия, а и у нас. Но освен това много добре подхожда и на историята на Москвич 2141 Алеко - колата, която се оказа не само лебедовата песен на легендарния московски автомобилен завод, но и края на серийното производство на автомобили в България (ако не броим съвсем лимитираната сглобка на Rover Maestro във Варна и на Great Wall в Баховица).
  
   
Москвич-2141 Алеко

Москвич Алеко се произвежда от 1986 чак до 2001 (а в дъщерни предприятия има сглобявани бройки и през 2002). Общо са произведени над 700 000 автомобила
   
    
За тази кола известният историк на автоиндустрията при соца Сергей Канунников казва, че съчетавала "най-добрата аеродинамика сред съветските машини - и най-калпавата сглобка". Въпреки това няколко години тя минаваше за по-престижна от Лада. А след това се сдоби с недотам ласкавия прякор "московска недвижимост". Ето 15 факта, които ще ви изяснят защо Алеко бе колата с най-много несбъднати обещания в бившия Източен блок.
  
   
15 факта за "българския" Москвич Алеко (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #22
    19 rate up comment 23 rate down comment
    Григор ( преди 2 години )
    Защо не пишете за Евро колите. Всички са ***. Единствено правя евала на японеца.
  • #21
    30 rate up comment 7 rate down comment
    Симбад ( преди 2 години )
    Е къде са останалите 14 факта не можах да разбера?
  • #20
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Случайно прочел ( преди 2 години )
    Аз съм доволен.!
  • #19
    40 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На Алекото максималната скорост на 4-та предавка беше по-висока от тази на 5-та скорост поради недостатъчната мощност на двигателя.
  • #18
    51 rate up comment 15 rate down comment
    До #21 ( преди 2 години )
    Купувал съм няколко пъти нови западни коли. До 100 хил. абсолютно никакви проблеми, освен изгоряла крушка на френска кола. След 100 хил смяна на кормилни накрайници пак на френска, но това е заради нашите соц.пътища. До 300 хил никакви сериозни проблеми. Едно време имаше приказка западна кола на 100 хил е по-добре от чисто нова руска, която до 10 хил я разработваш и оправяш дефекти, после постоянно ремонтираш, а на 100 хил често е за основен ремонт.
  • #17
    35 rate up comment 13 rate down comment
    До 20 ( преди 2 години )
    Е, то оставаше нова кола през 1990 година и да не е с 5 скорости, при положение, че вече от 5 години тогава колите масово бяха с 5 скорости. Колко се движеше, не съм казал, но усещането за движението на лоста беше ужасно. По същото време карах Шкода 105L и скоростният и лост влизаше като по мед и масло на позициите. Много по-стар модел, но Кола!
  • #16
    43 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    8 години съм карам Москвич 21412 българска сглобка.След замяната на предните амортисьори с газови стана напълно нормална кола за каране. За близо 100х.км съм имал доста по малко и значително по ефтини за решаване проблеми отколкото следващите ми далеч по модерни автомобили .
  • #15
    36 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Глупости, скоростният лост се движеше с 2 пръста - нещо невиждано за руска кола. Освен това беше 5-скоростна, също нещо невиждано.
  • #14
    40 rate up comment 3 rate down comment
    Патил ( преди 2 години )
    На 1.6.1989 г. Родителите на жена ми взеха за нас такова Алеко, цвят Гълфстрийм за безумната цена от 12250 лева. Тегава, тромава, но много проходима в зимни условия. Карал съм по 400 кг гипс. За мен това беше първата кола, на която завърташ ключа и тръгваш и при -20 зимата. Таблото го бях натъпкал с дунапрени да не скърца, пет пъти сменях жилото на километража докато уцелих такова дето не трака и стрелката се движи плавно. Един счупен клапан и лек теч от семерингите на предните полуоски за 12 г.
  • #13
    42 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тъй като новият двигател не е готов навреме (типично за Русия), първоначално слагат стария от Москвич, но леко наклонен, защото не се събира под капака. Монтиран е надлъжно при предно предаване, съответно скоростната кутия става като прасе. На първите бройки огледалата бяха от Лада Спутник, която има по-голям наклон на прозорците и съответно на Москвича висяха надолу. И това нещо го продаваха с гордост! Карал съм веднъж. Имах чувството, че скоростният лост е просто забучен в сандък с гвоздеи.