Съветската автомобилна промишленост, с която по-големите от нас са отраснали, не се отличаваше с необикновено многообразие. Но въпреки това си имаше своята строга йерархия. Тя започваше с най-достъпните модели, като ЗАЗ-968 и Москвич.
Бронираната версия - ЗИЛ-41052, с дебели 4 см стъкла и тегло 5.5 тона
После идваше най-масовият съветски автомобил в историята - ВАЗ-2101 Жигули. Само по-отговорните другари и нелегалните "частници" можеха да мечтаят за ГАЗ-24 Волга. А до ГАЗ-13 Чайка се докосваха само няколкостотин високопоставени партийци. Но над всички тях стоеше друг модел на друга марка: върховният автомобил на СССР и изобщо на целия Източен лагер. На предния му капак стоеше логото на ЗИЛ, московския "Завод имени Лихачева".
13 любопитни факта за ЗИЛ-4104 (ГАЛЕРИЯ):
В продължение на половин век няколко последователни модела на ЗИЛ возеха единия от двамата най-могъщи световни лидери - генералния секретар на КПСС. Първо на московска лимузина се качи Сталин (ЗИС-115; преди него Ленин е ползвал Rolls-Royce). При Хрушчов бе ЗИЛ-111. При Брежнев първоначално се ползваше ЗИЛ-114, но после се появи и ново поколение с име ЗИЛ-4104. Тъкмо това бе и най-бързият, луксозен и престижен автомобил, създаван някога в СССР.
На снимката е ЗИЛ-111.