IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

15 факта за "българския" Москвич Алеко

Най-аеродинамичният, но и най-калпавият съветски автомобил беше низ от несбъднати обещания

През 1993, след една провалена парична реформа, тогавашният руски премиер Виктор Черномирдин изрече крилатата фраза "Хотели как лучше, а получилось как всегда" ("Искахме по-добре, а се получи както винаги"). Тя чудесно обобщава почти всяко правителствено начинание и в Русия, а и у нас. Но освен това много добре подхожда и на историята на Москвич 2141 Алеко - колата, която се оказа не само лебедовата песен на легендарния московски автомобилен завод, но и края на серийното производство на автомобили в България (ако не броим съвсем лимитираната сглобка на Rover Maestro във Варна и на Great Wall в Баховица).
  
   
Москвич-2141 Алеко

Москвич Алеко се произвежда от 1986 чак до 2001 (а в дъщерни предприятия има сглобявани бройки и през 2002). Общо са произведени над 700 000 автомобила
   
    
За тази кола известният историк на автоиндустрията при соца Сергей Канунников казва, че съчетавала "най-добрата аеродинамика сред съветските машини - и най-калпавата сглобка". Въпреки това няколко години тя минаваше за по-престижна от Лада. А след това се сдоби с недотам ласкавия прякор "московска недвижимост". Ето 15 факта, които ще ви изяснят защо Алеко бе колата с най-много несбъднати обещания в бившия Източен блок.
  
   
15 факта за "българския" Москвич Алеко (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #32
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до 40 ( преди 2 години )
    И колегата е прав, оригинално Маестро беше пуснат през 1982 под марката Austin, после стана Rover. Тогава и двете марки бяха част от Бритиш Лейланд
  • #31
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Маестрото беше Ровър.
  • #30
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Маестрото не беше ровър, а остин. А моделът бе на 25г. Цена висока. Как да се купува?
  • #29
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Хахо ( преди 2 години )
    А през 90-те кой имаше синкаво-зелен москвич Алеко в Бусманци,помня го как идваше с него на площада и пускаше Лепа Брена,имаше касетофон Асико и колонки Асико? Кой беше с това Алеко? Помня и бежов Вартбург след фейслифта в квартал Дианабад, кой го караше,слагаше му багажник на покрива и караше бурканите от село. Помня и един Заз 968 зелен в кв.Изток,паркираше го под лозата и го караше до Мототехника, там работеше.
  • #28
    4 rate up comment 13 rate down comment
    До 34 ( преди 2 години )
    Хапчетата редовно ако обичаш!
  • #27
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А кой през 90-те имаше сивкаво-син Алеко в Хаджи Димитър София? Помня и тъмно зелен пак там, както и жълт Вартбург 323.
  • #26
    27 rate up comment 4 rate down comment
    1234 ( преди 2 години )
    Всичко написано преди мен е вярно. Само ще добавя, кой технически гении слага радиатора за охлаждането с перката зад предния ляв фар и то с размерите на радиатора в купето? Тази кола трябва да я изучават в тех университети, как НЕ СЕ ПРАВИ! наистина не е правена от хора......
  • #25
    22 rate up comment 7 rate down comment
    GS1200 ( преди 2 години )
    През далечната 1992 си закупих този звяр, няма място където да не ме е закарал и върнал. Поддържах го в безупречно състояние, докато не изгни и се наложи да се продаде на части.
  • #24
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 28 ( преди 2 години )
    Освен към мозъчна трансплантация да прибегнеш?
  • #23
    27 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Косата ми побеля от тази кола! Счупен волан, изкривена полуоска, блокирала скоростна кутия, дефектирал карбуратор.....