IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

15 факта за "българския" Москвич Алеко

Най-аеродинамичният, но и най-калпавият съветски автомобил беше низ от несбъднати обещания

През 1993, след една провалена парична реформа, тогавашният руски премиер Виктор Черномирдин изрече крилатата фраза "Хотели как лучше, а получилось как всегда" ("Искахме по-добре, а се получи както винаги"). Тя чудесно обобщава почти всяко правителствено начинание и в Русия, а и у нас. Но освен това много добре подхожда и на историята на Москвич 2141 Алеко - колата, която се оказа не само лебедовата песен на легендарния московски автомобилен завод, но и края на серийното производство на автомобили в България (ако не броим съвсем лимитираната сглобка на Rover Maestro във Варна и на Great Wall в Баховица).
  
   
Москвич-2141 Алеко

Москвич Алеко се произвежда от 1986 чак до 2001 (а в дъщерни предприятия има сглобявани бройки и през 2002). Общо са произведени над 700 000 автомобила
   
    
За тази кола известният историк на автоиндустрията при соца Сергей Канунников казва, че съчетавала "най-добрата аеродинамика сред съветските машини - и най-калпавата сглобка". Въпреки това няколко години тя минаваше за по-престижна от Лада. А след това се сдоби с недотам ласкавия прякор "московска недвижимост". Ето 15 факта, които ще ви изяснят защо Алеко бе колата с най-много несбъднати обещания в бившия Източен блок.
  
   
15 факта за "българския" Москвич Алеко (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #30
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Косата ми побеля от тази кола! Счупен волан, изкривена полуоска, блокирала скоростна кутия, дефектирал карбуратор.....
  • #29
    13 rate up comment 15 rate down comment
    Григор ( преди 2 седмици )
    Защо не пишете за Евро колите. Всички са ***. Единствено правя евала на японеца.
  • #28
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Симбад ( преди 2 седмици )
    Е къде са останалите 14 факта не можах да разбера?
  • #27
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Случайно прочел ( преди 2 седмици )
    Аз съм доволен.!
  • #26
    34 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #23 шкода 105L.... кола??? ти полудя ли :))) ужасен прегряващ двигател, маслояд, неадекватен багажник отпред?! wtf! Зимата и трагедия със завиването и сцеплението отпред тъй като тежестта е отзад и предницата "лети".. това е може би някакъв технически експеримент, но не е кола!
  • #25
    25 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    На Алекото максималната скорост на 4-та предавка беше по-висока от тази на 5-та скорост поради недостатъчната мощност на двигателя.
  • #24
    34 rate up comment 14 rate down comment
    До #21 ( преди 2 седмици )
    Купувал съм няколко пъти нови западни коли. До 100 хил. абсолютно никакви проблеми, освен изгоряла крушка на френска кола. След 100 хил смяна на кормилни накрайници пак на френска, но това е заради нашите соц.пътища. До 300 хил никакви сериозни проблеми. Едно време имаше приказка западна кола на 100 хил е по-добре от чисто нова руска, която до 10 хил я разработваш и оправяш дефекти, после постоянно ремонтираш, а на 100 хил често е за основен ремонт.
  • #23
    20 rate up comment 11 rate down comment
    До 20 ( преди 2 седмици )
    Е, то оставаше нова кола през 1990 година и да не е с 5 скорости, при положение, че вече от 5 години тогава колите масово бяха с 5 скорости. Колко се движеше, не съм казал, но усещането за движението на лоста беше ужасно. По същото време карах Шкода 105L и скоростният и лост влизаше като по мед и масло на позициите. Много по-стар модел, но Кола!
  • #22
    17 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не знам как може да се казва, че това нещо е по-добро от лада 7ца от последните... просто не може да се сравнява...
  • #21
    28 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    8 години съм карам Москвич 21412 българска сглобка.След замяната на предните амортисьори с газови стана напълно нормална кола за каране. За близо 100х.км съм имал доста по малко и значително по ефтини за решаване проблеми отколкото следващите ми далеч по модерни автомобили .