В продължение на няколко десетилетия ГАЗ-21 Волга е най-престижният и мечтан масов автомобил отсам Желязната завеса. Но, както е характерно за съветското индустриално производство, той не предлага особено разнообразие като каросерии, оборудване, дори цветове. В Горкиевския завод са произведени общо 639 478 бройки между 1956 и 1970 година, когато на смяна идва следващото поколение (ГАЗ-24).
В последните години в Русия са особено модерни такива проекти, съчетаващи дизайна на ГАЗ-21 с по-съвременни автомобили - в случая BMW Серия 6. В тази статия обаче става дума за най-редките версии на оригиналната Волга
Парадоксално обаче, животът на "двайсет и единицата" не свършва тогава. Още близо десетилетие спреният официално модел продължава да се прави в т. нар. армейски ремонтни заводи. Тъкмо там започват да се появяват и първите по-екзотични версии. Други пък са допълнителни доработки след слизането от поточната линия. Така или иначе, ето една подборка на ZR на най-редките и непознати модификации на легендарната Волга.
10-те най-редки ГАЗ-21 (ГАЛЕРИЯ):
Още при разработването на модела е предвидена и лекотоварна версия - ГАЗ-22А. Даже е произведен един опитен екземпляр. Но след това отговорните лица преценяват, че това ще отнеме от престижа на модела, който иначе трябва да вози важни партийни кадри. И макар в СССР и другите страни от соцлагера мъчително да недостигат подобни лекотоварни машини, проектът е замразен.