IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

15 факта за "българския" Москвич Алеко

Най-аеродинамичният, но и най-калпавият съветски автомобил беше низ от несбъднати обещания

През 1993, след една провалена парична реформа, тогавашният руски премиер Виктор Черномирдин изрече крилатата фраза "Хотели как лучше, а получилось как всегда" ("Искахме по-добре, а се получи както винаги"). Тя чудесно обобщава почти всяко правителствено начинание и в Русия, а и у нас. Но освен това много добре подхожда и на историята на Москвич 2141 Алеко - колата, която се оказа не само лебедовата песен на легендарния московски автомобилен завод, но и края на серийното производство на автомобили в България (ако не броим съвсем лимитираната сглобка на Rover Maestro във Варна и на Great Wall в Баховица).
  
   
Москвич-2141 Алеко

Москвич Алеко се произвежда от 1986 чак до 2001 (а в дъщерни предприятия има сглобявани бройки и през 2002). Общо са произведени над 700 000 автомобила
   
    
За тази кола известният историк на автоиндустрията при соца Сергей Канунников казва, че съчетавала "най-добрата аеродинамика сред съветските машини - и най-калпавата сглобка". Въпреки това няколко години тя минаваше за по-престижна от Лада. А след това се сдоби с недотам ласкавия прякор "московска недвижимост". Ето 15 факта, които ще ви изяснят защо Алеко бе колата с най-много несбъднати обещания в бившия Източен блок.
  
   
15 факта за "българския" Москвич Алеко (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #38
    29 rate up comment 5 rate down comment
    Петър ( преди 3 години )
    Притежавам Алеко21412-1989до2012 в редовна експлоатация..бензин масло,накладки,предни амортисьори,гуми,1 преден лагер1 заден тампони по предницата,отдавна надхвърли 500 000 км- закупен за валута от КореКом -Бяла Русе,....горната статия не ме касае,пътувал съм и зад граница с него,носил съм и дърва и цимент,зимата не съм закъсал нито веднъж което не мога да кажа за аудито си(А 4 /90 коня)
  • #37
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Копи ( преди 3 години )
    Ами доволен съм, с него разкарвах и новото си гадже(вече женени) от Америка. На мацката не й пукаше в какво се вози, само искаше да е до мен. И така на едно пътуване до София, жега яко, джуганът взе да пуши отпред. Спирам, гледам спукан разширителен съд за охл. течност. Наливах му вода през 20км. щото я изпаряваше. На връщане, през ноща се прибирахме и не съм наливал, щото беше хладно и дори да изпаряваше до някакво ниво не загряваше вече. После нямаше и щети, мачкаше си до последно.
  • #36
    16 rate up comment 47 rate down comment
    Антон ( преди 3 години )
    Всички тези дето хвалят този таралясник явно не разбират нищо от коли. Каква надежност, какви пет лева, бе? Карал съм такъв с онзи стогодишния двигател от стария модел. Тук е мястото да кажа как един мой познат след дълги перипетии и заслушване беше намерил празна бутилка от водка зад тапицерията на предна дясна врата. ТОВА ГОВОРИ ЗА НАЧИНА ПО КОЙТО СА ПРАВЕНИ ТЕЗИ КОЛИ. Трундо изкарваха 80 000 км и след това трябваше да се прави основен ремонт.
  • #35
    20 rate up comment 15 rate down comment
    21412 фен ( преди 3 години )
    Имахме два броя 21412 и 21412 a, първата кола беше си руска сглобка и като нова кола си вървеше яко за времето 160 + км.ч. си ги вдигаше спокойно. Между другото двигателя му е копие на бмв двигател, втората си беше нещо спъната.
  • #34
    48 rate up comment 23 rate down comment
    Моят опит ( преди 3 години )
    Имах ново българско Алеко с двигател ВАЗ 1600. Много го карах на запад - Австрия, ФРГ, Италия. Тогава по западните магистрали се караше бързо. Обичайно поддържах 150-160 км/ч. Просто не ми издържаха нервите да карам в дясната лента с постоянна скорост 130 броня до броня. Алекото правеше позитивно впечатление на австрийските ми познати и някои ми завиждаха защото колите им бяха по-малки. С удоволствие го карах няколко години. Това беше най-модерната масова соц кола.
  • #33
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    само че у нас се правеше фейслифтът, който беше Роувър, а и компанията междувременно се беше прекръстила на Rover Group
  • #32
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до 40 ( преди 3 години )
    И колегата е прав, оригинално Маестро беше пуснат през 1982 под марката Austin, после стана Rover. Тогава и двете марки бяха част от Бритиш Лейланд
  • #31
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Маестрото беше Ровър.
  • #30
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Маестрото не беше ровър, а остин. А моделът бе на 25г. Цена висока. Как да се купува?
  • #29
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Хахо ( преди 3 години )
    А през 90-те кой имаше синкаво-зелен москвич Алеко в Бусманци,помня го как идваше с него на площада и пускаше Лепа Брена,имаше касетофон Асико и колонки Асико? Кой беше с това Алеко? Помня и бежов Вартбург след фейслифта в квартал Дианабад, кой го караше,слагаше му багажник на покрива и караше бурканите от село. Помня и един Заз 968 зелен в кв.Изток,паркираше го под лозата и го караше до Мототехника, там работеше.