IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

15 факта за "българския" Москвич Алеко

Най-аеродинамичният, но и най-калпавият съветски автомобил беше низ от несбъднати обещания

През 1993, след една провалена парична реформа, тогавашният руски премиер Виктор Черномирдин изрече крилатата фраза "Хотели как лучше, а получилось как всегда" ("Искахме по-добре, а се получи както винаги"). Тя чудесно обобщава почти всяко правителствено начинание и в Русия, а и у нас. Но освен това много добре подхожда и на историята на Москвич 2141 Алеко - колата, която се оказа не само лебедовата песен на легендарния московски автомобилен завод, но и края на серийното производство на автомобили в България (ако не броим съвсем лимитираната сглобка на Rover Maestro във Варна и на Great Wall в Баховица).
  
   
Москвич-2141 Алеко

Москвич Алеко се произвежда от 1986 чак до 2001 (а в дъщерни предприятия има сглобявани бройки и през 2002). Общо са произведени над 700 000 автомобила
   
    
За тази кола известният историк на автоиндустрията при соца Сергей Канунников казва, че съчетавала "най-добрата аеродинамика сред съветските машини - и най-калпавата сглобка". Въпреки това няколко години тя минаваше за по-престижна от Лада. А след това се сдоби с недотам ласкавия прякор "московска недвижимост". Ето 15 факта, които ще ви изяснят защо Алеко бе колата с най-много несбъднати обещания в бившия Източен блок.
  
   
15 факта за "българския" Москвич Алеко (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #47
    0 rate up comment 0 rate down comment
    АЗЛК_Мазало ( преди 10 часа )
    Служебно Алеко. Първо започна да къса 2-3 пъти годишно жилото на съединителя. След 1-2 години започна да изключва на път 5-та скорост. Фабрични дефекти. След това в един много студен зимен ден, се скъса гуменото уплътнение на масленият филтър, веднага след пускане на двигателя. Изтече всичкото масло. Много високо налягане на маслото в двигателя. Предпазният клапан грешно настроен фабрично.
  • #46
    1 rate up comment 0 rate down comment
    21412 ( преди 11 часа )
    Имах такъв, на 30 г. ми изгоря крушката на левия фар, а на десния още си свети. Сега още работи над 400 000 км.
  • #45
    6 rate up comment 2 rate down comment
    stewal ( преди 1 ден )
    до 36...,не екоректно да се пишат глупости за този автомобил...Ако е некадърник собственика и е технически скопен ,и Мерцедес да кара и него ще усере ...Този дръвник за времето си, при нормална поддръжка си изкарваше спокойно 300-400 000 км.Нещо да не би да е по-различен от Опел Кадет 1.6 бензинка...и там натъпкано с пласмаса и дрънчеше и скърцаше якооо,но сега Опел не е тъкъв автомобил...
  • #44
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Румен ( преди 1 ден )
    Каквото съм правил с такъв *** едва и няко ще го повтори.Вярно зимата беше и беше служебен.Тръгвам от Горубляне сутринта за Ярема.Чак горе на върха почна да загрява.Отворих капака няма радиатор...Газ обратно около 60 км нищо счупено ,на другия ден го продадоха!
  • #43
    4 rate up comment 1 rate down comment
    tisho_1963@abv.bg ( преди 1 ден )
    имах 2140 купен нов от завода в ловеч.над 100000 км в дъйд и снегове.гореше ми 6,5 на дълго.обикаляхме с жена ми и децата цяла българия без да имаме нужда от газови уредби.то тогава почти нямаше.е,от 120--130 км чуството бе като при 180км,но никога не съм закъсал по пътищата,освен веднъж за повреден термостат.НО СИ БЕ СДЯЛАНА!!!откъм комфорд
  • #42
    18 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 1 година )
    Имахме такъв беше правен с 1.7 двигател вървеше стабилно пълнеше километража 180 пишеше толкова вдигнаше изкара до към 500 000 километра без ремонт на двигателя, но за съжеление изгни
  • #41
    18 rate up comment 17 rate down comment
    1234 ( преди 1 година )
    Имал съм такъв кола и мога да Ви кажа че беше супер. Съжалявам че спряха а не се развива ха. Много хора си мислят че 15 годишен фашистки дръгел е много хубав. Визирам vw котори димящи тропащи ама нали е vw фашис
  • #40
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълна заблуда. Нищо българско няма в това наименование "Алеко". "Алеко" означава - Автомобил Ленинскава Комсомола и ншма нищо общо с писателя Алеко Константинов.
  • #39
    8 rate up comment 5 rate down comment
    фф ( преди 2 години )
    вървеше, докато не влезе в една голяма локва във Варна и не угасна.
  • #38
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Петър ( преди 2 години )
    Притежавам Алеко21412-1989до2012 в редовна експлоатация..бензин масло,накладки,предни амортисьори,гуми,1 преден лагер1 заден тампони по предницата,отдавна надхвърли 500 000 км- закупен за валута от КореКом -Бяла Русе,....горната статия не ме касае,пътувал съм и зад граница с него,носил съм и дърва и цимент,зимата не съм закъсал нито веднъж което не мога да кажа за аудито си(А 4 /90 коня)