Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм. Но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни. В тази класация от две части ви представяме десет от тях, произвеждани основно между 2000 и 2010 година, които се ползват с най-добра репутация за издръжливост.
Първата част на класацията можете да видите тук. Ако смятате, че има какво да се добави към този Топ 10, споделете ни в коментарите.
10-те най-надеждни Common Rail дизела - II част (ГАЛЕРИЯ):
4. Honda 2.2 i-CTDi
В Honda дълго време страняха от дизеловата технология - вероятно защото най-силните й пазари бяха в Азия и Северна Америка, където този тип двигатели не са на особена почит. Затова компанията създаде първия си собствен дизел едва през 2003 година. Но пък той се оказа доста качествен. Семейството N мотори включваше агрегати с обеми 1.5 и 1.6 литра, но с най-добра репутация се ползва 2.2-литровият, с код N22A1.
Това е четирицилиндров агрегат с два горни вала, турбокомпресор с променлива геометрия от Honeywell и степен на сгъстяване 16.7:1. Максималната мощност бе 140, а по-късно - и 150 конски сили.
В Honda дълго време страняха от дизеловата технология - вероятно защото най-силните й пазари бяха в Азия и Северна Америка, където този тип двигатели не са на особена почит. Затова компанията създаде първия си собствен дизел едва през 2003 година. Но пък той се оказа доста качествен. Семейството N мотори включваше агрегати с обеми 1.5 и 1.6 литра, но с най-добра репутация се ползва 2.2-литровият, с код N22A1.
Това е четирицилиндров агрегат с два горни вала, турбокомпресор с променлива геометрия от Honeywell и степен на сгъстяване 16.7:1. Максималната мощност бе 140, а по-късно - и 150 конски сили.