Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм. Но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни. В тази класация от две части ви представяме десет от тях, произвеждани основно между 2000 и 2010 година, които се ползват с най-добра репутация за издръжливост.
Първата част на класацията можете да видите тук. Ако смятате, че има какво да се добави към този Топ 10, споделете ни в коментарите.
10-те най-надеждни Common Rail дизела - II част (ГАЛЕРИЯ):
5. Mercedes 2.2 CDI
Тези двигатели нямат никакви вродени недостатъци. Горивната система от Bosch се слави като много надеждна. Турбокомпресорите рядко създават грижи, а двуредната ангренажна верига спокойно изминава и 500 000 километра. В някои варианти на тези двигатели ядове могат да създадат вихровите клапи, които разбиват гнездата си и могат да се откъснат, попадайки в двигателя с фатални последици. Но това е рядкост.
Единствената причина този мотор да не е по-напред в класацията е употребата му във вановете Sprinter, където по-сериозните натоварвания нерядко са довеждали до деформация на коляновия вал (и до подозрения, че инженерите просто са спестили малко стомана от този детайл). При 5- и 6-цилиндровите двигатели, с обем 2.7 и 3.2 литра, няма такива проблеми.
Но и 4-цилиндровите агрегати, ако не се претоварват, са завидно надеждни.
Тези двигатели нямат никакви вродени недостатъци. Горивната система от Bosch се слави като много надеждна. Турбокомпресорите рядко създават грижи, а двуредната ангренажна верига спокойно изминава и 500 000 километра. В някои варианти на тези двигатели ядове могат да създадат вихровите клапи, които разбиват гнездата си и могат да се откъснат, попадайки в двигателя с фатални последици. Но това е рядкост.
Единствената причина този мотор да не е по-напред в класацията е употребата му във вановете Sprinter, където по-сериозните натоварвания нерядко са довеждали до деформация на коляновия вал (и до подозрения, че инженерите просто са спестили малко стомана от този детайл). При 5- и 6-цилиндровите двигатели, с обем 2.7 и 3.2 литра, няма такива проблеми.
Но и 4-цилиндровите агрегати, ако не се претоварват, са завидно надеждни.