IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производители поискаха отлагане на забраната на двигателите с вътрешно горене

Компаниите смятат, че сегашните срокове за пагубни за продажбите и за работните места

Най-големите автомобилни производители във Великобритания официално се обърнаха към правителството на страната с молба да бъде отложена забраната за продажба на автомобили с бензинови и дизелови двигатели, съобщава вестник The Guardian.


Land Rover производство


През ноември 2020 година правителството обяви, че ще ускори така наречените "зелени ограничения", като забраната за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене ще влезе в сила не през 2040 година, като беше планирано, а през 2030-а. Хибридните машини ще се продават до 2035 година.

Сега автомобилните производители се обединяват срещу това решение, като с писмено заявление към властите са се обърнали BMW, Ford, Honda, Jaguar Land Rover и McLaren. Компаниите считат, че въвеждането на забраната ще доведе до спад на продажбите и до съкращения на работни места.

Според оценка на британското Общество на производители и търговци на автомобили, ако сегашните срокове бъдат спазени, през 2030 година продажбите на нови коли ще намалеят от 2,3 млн. на 800 000 единици. Ако забраната влезе в сила 5 години по-късно, то спадът на продажбите ще бъде до 1,2 млн. При спазване на стария срок - 2040 година, снижението ще е минимално - от 2,3 на 2,0 млн.

Решението на властите във Великобритания за изтегляне на забраната с 10 години частично беше продиктувано и от препоръките на Комитета по промяна на климата. Според него, пълната забрана, в това число и на хибриди, е необходима, за да може през 2030 година страната да достигне своите цели за декарбонизация.

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да заредиш 10 автомобила е като да пуснеш 10 перални, само че ако ги зареждаш в контакта за пералнята ще хвърли по 24 часа на кола. И затова колите се зареждат на бързи зарядни станции с по 120 киловатови щепсели за половин час. И на една такава станция ако има 10 коли ти трябва 2 мегавата захранване, за разлика от у вас дето си на 13 киловата и рядко консумираш и една трета.
  • #16
    12 rate up comment 0 rate down comment
    к. к. ( преди 3 години )
    Свободен пазар, конк_уренция, БЕЗ СУБСИДИИ от най-бедните за най-богатите! И стоп на безумните ограничения Евро-8, Евро-9... Евро-99! На Евро-6 в момента не можеш да усетиш каквато и да е миризма зад колата. Стига вече зелени хунвейбински идио_тии. Нека ел. колите сами се наложат, без протекции. Тогава ДВГ ще си отиде, но по естествен път. Иначе бая правителства ще падат, а може и кръв да се лее... Зелена, кръв...
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Честния ( преди 3 години )
    Ако някой се беше сетил да инвестира в България за електромобили, сега можеше да сме много напред в тази индустрия. Помня някъде средата на 80-те, по жп гарите имаше електрокари за превозване на багаж. Те са разработени още през 70-те. В Плевен имаше електрокарен завод. Предполагам и в някой друг голям град е имало. В Никопол имаше завод за батерии, но няма кой да се сети преди толкова години.
  • #14
    3 rate up comment 5 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Безпредметно. Лебедова песен. Gridserve 350-киловатовите автономни зарядни със 100% соларен ток работят в момента. След 9 години подобрение в параметрите на е-колите, няма да се намери кой да им купи дръгелите. Никой не си е намерил парите на улицата. Тия чичковци си мислят, че още сме 90-те :D
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    а бе смешко ( преди 3 години )
    Ти нещо много насериозно се взе! А, закроти се малко!!
  • #12
    10 rate up comment 2 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Аман от електропсихопати.
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    НЕ! Писна ми да дарявам на сервизите пари за всякакви масълца за какво ли не.
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    до 14 ( преди 3 години )
    Гражданино, имам предвид, че държави, в които заплатата е далеч по-висока и хората могат да си позволят електрички, искат да отложат прехода към ел-коли, а ние тука с най-ниско БВП и най-замърсен въздух напираме за Тесли.
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    snaky ( преди 3 години )
    12: Ако си мислиш, че в "Европа" всички взимат по 3500? месечно, за да си купят Дачия за 7000 с 2 заплати, всички разбрахме, че ти от вашето село не си излизал никога.
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    5 - значи ако искаш чист въздух - отивай някъде извън града. Градско, внаги въздуха ще е по замръсен по една или друга причина и не само колите имат вина за това. Така че, стига с тази мантра. Германия не инвестрира нищо, незнам къде и какво четеш, аз поне от опит мога да ти кажа. Просто бодват по една зарядна, да оправдаят едни пари, които взимат по проекти.