IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият стандарт Еuro 7 ще убие нехибридните автомобили

Производители са притеснени, че краят на колите само с ДВГ е много близо

Следващото намаляване на стандартите за вредни емисии, отделяни от автомобилите в ЕС, ще направи нерентабилно производството на превози средства, които не са оборудвани с хибриден или електрически двигател. Това е мнението на водещите производители по повод намеренията за въвеждане на стандарт Евро 7 през 2025 година.


електромобили


Европейската комисия ще предложи промени в законодателство през четвъртото тримесечие на следващата година въз основа на анализ, който трябва да бъде завършен още през първата половина. Предложените нови граници на азотни оксиди (NOx) са 30 милиграма на километър, което е повече от два по пъти по малко от сегашните 80 милиграма при стандарта Еuro 6d.

Предвижда се и промяна в измерването, което сега се извършва с тест Real Driving Emissions test (RDE), тъй като той допуска известни отклонения от нормата. Според старши инженер във Volkswagen, ако предложенията за въвеждане на Euro 7 от Консултативната група на ЕС за стандартите за емисии на превозните средства влязат в сила, това ще доведе до край на автомобилите, оборудвани само с двигател с вътрешно горене.

"Ако условията на теста бъдат променени, за да включват шофиране по наклон нагоре с теглене на ремарке, това ще бъде краят на автомобилите с двигателя с вътрешно горене. Дори 48-волтовата мека хибридна система не може да се справи с подобни изисквания във всяка ситуация", коментира инженерът, който пожела да остане анонимен.

Той допълни, че при подобни изисквания Volkswagen няма да може да си позволи да продава модел като Polo за 15 000 евро. Също така, освен, че разходите за разработка на пречистващи системи ще скочат значително, това означава и край на забавата от шофирането. Също така големите компании ще трябва да инвестират огромни суми и в електрифицирани коли с нулеви вредни емисии.

0 от 500
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Кристиан Борисов ( преди 3 години )
    Абе какво са им виновни автомобилите бе? Това е пълна пунта мара! Защо първо не спрете дизеловите локомотиви и военните машини дето чадят като мазутни барутници или реактивните самолети които действително разкъсват озоновия слой пък после ми взимайте мерки за автомобилната индустрия която почти няма дял в измисленото замърсяване! Нещо гнило се случва и то исторически голямо в глобален мащаб с този COVID-19 и електрифицирането на автомобилите ...
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Къде ви е проучванет ( преди 3 години )
    Глупости сте писали. Карам А класа 2019 без електрификация. Количеството на азотни оксиди (NOx) изхвърляни от колата ми са 0.020 g/km, което означава, че още дълго време можем да си караме автомобилите с ДВГ.
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Интересен факт - колата ми е атмосферен бензин без директно впръскване и е Евро 4. Като нова по спецификация е отделяла 12 мг на км азотни окиси или 2.5 пъти под предлаганата граница за Евро 7. И само защото СО2 и е 144 изхвърлиха тези стари мотори и набутаха новите с директно впръскване и NOx който е в пъти повече
  • #33
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Я 39 ( преди 3 години )
    Подкрепям, нека имат и ел. пробег до 100км, нормално да ти стига на ден в града. А нали се сещате те го приемат сега, а при нас ще дойде след 5 или 10г тази кола, вижте статистиката до5г. 5%, до 10г. Окол 10-15%, парка ни е между 15 и 20г. таралясници
  • #32
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до 35 ( преди 3 години )
    Ти каква електрическа кола караш, че губиш толкова много ток? Аз имам наблюдения върху Зое и Фолксваген АйДи, дадоха ги на шефовете за няколко дни. Не забелязахме да се губи ток при престой. Обаче пък цената им- малко дебело идва...
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #24 абсолютно - като сме толко зелени давай направо СЕГА , ръгай да видим ЗЕЛЕНИте тикви колко ще са доволни, като видят хаоса и безумието на цялата тази кампания.
  • #30
    3 rate up comment 10 rate down comment
    до денис ( преди 3 години )
    Не е съвсем така - ти твоята кола всеки ден ли я зареждаш? Електричката ти трябва да се зарежда 1 път седмично (2 ако ще пътуваш). В обедната 1 път в седмицата я оставяш за 1 час на 50кВ зарядно и имаш за да ходиш на работа.
  • #29
    14 rate up comment 2 rate down comment
    А стига ( преди 3 години )
    Абе тия от ЕС направо да сложат стандарт euro 700. К'во ми се лигавят тука.Некой ден сигурно ще искат ДВГ да произвежда кислород. Ама май са забравили,че дори в ЕС не всеки гражданин от средната класа ще може да си позволи нов електромобил веднага след влизане на новите еко-норми. А глобите за производители спомняте ли си- за всеки грам над нормата глобата е 95 евро.На 1 грам взимат 95 евро! Тия пари къде отиват-не ми се обяснявайте,че т'ва е Европа и други работи.И там си наливат гушите.
  • #28
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Денис ( преди 3 години )
    Нека бутат електрически. Ще ми е много интересно като станат масови. От панелките всяка 3-та тераса ще виси кабел да се зареждат колите, късметлиите сутрин ще си намерят колата заредена, други с рязнат кабел от някой . Но най вече ще ми е интересно как ще гърмят трафопостовете един след друг. Жалка картинка.
  • #27
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Абе тия от ЕС направо да сложат стандарт euro 700. К'во ми се лигавят тука.Некой ден сигурно ще искат ДВГ да произвежда кислород. Ама май са забравили,че дори в ЕС не всеки гражданин от средната класа ще може да си позволи нов електромобил веднага след влизане на новите еко-норми. А глобите за производители спомняте ли си- за всеки грам над нормата глобата е 95 евро.На 1 грам взимат 95 евро! Тия пари къде отиват-не ми се обяснявайте,че т'ва е Европа и други работи.И там си наливат гушите.