Следващото намаляване на стандартите за вредни емисии, отделяни от автомобилите в ЕС, ще направи нерентабилно производството на превози средства, които не са оборудвани с хибриден или електрически двигател. Това е мнението на водещите производители по повод намеренията за въвеждане на стандарт Евро 7 през 2025 година.
Европейската комисия ще предложи промени в законодателство през четвъртото тримесечие на следващата година въз основа на анализ, който трябва да бъде завършен още през първата половина. Предложените нови граници на азотни оксиди (NOx) са 30 милиграма на километър, което е повече от два по пъти по малко от сегашните 80 милиграма при стандарта Еuro 6d.
Предвижда се и промяна в измерването, което сега се извършва с тест Real Driving Emissions test (RDE), тъй като той допуска известни отклонения от нормата. Според старши инженер във Volkswagen, ако предложенията за въвеждане на Euro 7 от Консултативната група на ЕС за стандартите за емисии на превозните средства влязат в сила, това ще доведе до край на автомобилите, оборудвани само с двигател с вътрешно горене.
"Ако условията на теста бъдат променени, за да включват шофиране по наклон нагоре с теглене на ремарке, това ще бъде краят на автомобилите с двигателя с вътрешно горене. Дори 48-волтовата мека хибридна система не може да се справи с подобни изисквания във всяка ситуация", коментира инженерът, който пожела да остане анонимен.
Той допълни, че при подобни изисквания Volkswagen няма да може да си позволи да продава модел като Polo за 15 000 евро. Също така, освен, че разходите за разработка на пречистващи системи ще скочат значително, това означава и край на забавата от шофирането. Също така големите компании ще трябва да инвестират огромни суми и в електрифицирани коли с нулеви вредни емисии.