IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как се справят производителите с новите изисквания за емисиите?

Някои компании вече са готови, но други ще плащат солени глоби

През 2019 година, комбинираните нива на СО2 емисии на повечето автомобилни производители не бяха близо до заложените от Европейската комисия норми от 95 гр/км за 2020 г. Ново проучване на Jato Dynamics за 21 страни показва, че сега ситуацията е доста по-напреднала. И докато в началото на годината 13-те най-големи компании да са били в очакване на санкции, то сега повечето са лимитирали щетите и дори ще избегнат глобите.


емисии СО2

Към момента, Volvo са успели да постигнат заветната цел от 95 гр/км, а компании като BMW, Toyota и Hyundai също са близо до тези постижения. Според специалистите на Jato, тези компании ще постигнат индивидуалните си цели сравнително лесно, чрез промяна на настоящия си микс от модели и фокус върху продажби на по-екологични коли.

Между януари и септември тази година, регистрациите на нови коли са намалели с 29% спрямо същия период за миналата година. Въпреки това и пандемията от коронавирус, която засегна всеки един аспект на автомобилната индустрия, автопроизводителите продължават да са под натиск да редуцират средните нива на въглероден двуокис в автопарковете си, за да избегнат големи глоби.

Според правилата на ЕС, всеки допълнителен грам въглероден двуокис над нормата от всеки новорегистриран автомобил ще доведе до глоба от 95 евро. И само можем да си представим за какви суми ще става въпрос умножено по хиляди бройки. Като решение, много марки спряха свои по-слабо продавани модели, особено тези, чиито емисии са далеч над нормите.


емисии СО2

Volvo е сред отличниците, постигнали средни норми СО2

Така например, Suzuki спря своя компактен всъдеход Jimny(макар че го върна по-късно като товарен модел), а Mercedes-Benz обяви, че ще спре да произвежда повечето си купета и кабриолети. И докато някои компании си решават проблемите, чрез купуването на квоти за емисии от по-екологични производители, по-тежко е положението при Jaguar Land Rover, които очакват да бъдат глобени с над 90 милиона паунда, тъй като не успяват да постигнат таргетираните редукции на СО2 тази година.

Британският производител заявява, че това ще се случи заради закъсненията с представянето на плъг-ин хибридните версии на моделите си на пазара. От компанията открито недоволстват, че това се случвай най-вече поради външни фактори като коронапандемията, но междувременно продажбите на двата им вече лансирани PHEV модела - Evoque и Discovery Sport, бяха спрени поради несъответствия в данните им за емисии.


емисии СО2
 

Все пак, от JLR се надяват в последното тримесечие на 2020 продажбите им на електрически и плъг-ин хибридни модели да са около 11 - 12% от общите.

Връщайки се на стратегиите за намаляване на емисии, спирането на "цапащи" модели е едната стратегия, но автопроизводителите също ускоряват усилията си за електрификация в гамата. Това се дължи на така наречената "суперкредитна система", която дава на фирмите допълнителни стимули за да предлагат автомобили с нулеви и по-ниски от 50 гр/км СО2 емисии. При калкулиране на средните нива емисии за даден производител, всеки такъв продаден автомобил се брои за два.

Според Jato Dynamics именно суперкредит политиката е основен фактор за ръста в регистрациите на електромобили и плъг-ин хибриди тази година. За наблюдаваните 27 европейски пазара, той е 67% спрямо миналата година. От януари до септември, делът на електрифицираните коли е нараснал от 7,8 до 18,1% от общите продажби.
 

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
  • #8
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Според мен тези регулации са голяма недомислица. Всички спортни марки ще станат отделни марки, всички офроуд автомобили ще станат товарни. Според мен измама са меките хибриди. До голяма степен са измама и PHEV и дизелите - никой не те задължава да си заредил PHEV, а дизелите зависят от състоянието на катализатора. Накрая ЕК ще получи едни пари от глоби, ще ги похарчи за глупости и екологията е пак същата. Само потребителите са прецакани с много по-скъпи коли
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    BMW добре че копират хибридите от Тойота, иначе щеха да са като Ланд Ровер.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Do 5: Теб не могат да те отровят, ти си се родил отровен от “ червен вирус”!
  • #5
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Толерастията взима връх, докато хамерикански отровители а.к.а ТЕЦ Марица ни тровят, ние трябвало да сме на малолитражки докато братята хамериканци на V8, да ама не.
  • #4
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    пОбликувате:):)Евала тарикат!
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Как справят производителите с новите изисквания за емисиите?" - Правописна грешка още в заглавието. Поне си правете проверка преди да побликувате. Излагате се.
  • #1
    9 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Вагонетките колко милиарда ще кихнат - не става ясно. Или пак ще изклинчат заради короната докато и пълнят джобовете с печалба от канцерогенни тракалници..