IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Bugatti: Няма никакъв смисъл от турбо хибриди

Мате Римац обясни защо най-новият модел на марката залага на атмосферен двигател

Новото Bugatti Tourbillon се превърна в най-радикалния модела на марката през последните години. Вместо обичайния W16 с четири турбокомпресора той има атмосферен V16 с обем 8,3 литра, разработен съвместно с Cosworth. Неговото тегло е само 252 кг, което е с 42% по-леко от задвижващия агрегат на Chiron.


Bugatti Tourbillon


Главният изпълнителен директор на Bugatti Rimac - Мате Римац, обясни защо е използвано подобно решение: "Не виждам защо трябва да комбинирате хибридна система с турбо система – турбокомпресорът е компромис сам по себе си."

Премахването на турбините струва 600 к.с., но те са повече от компенсирани от три електромотора, които добавят 800 к.с. В резултат на това общата мощност достига 1800 к.с., а теглото на автомобила е по-малко от 2 тона.

Bugatti Tourbillon има батерия с капацитет 24,8 kWh, която позволява до 70 км само на електричество. Хибридната архитектура е създадена, за да комбинира традицията на Bugatti с нови технологии - леко 3D принтирано окачване, усъвършенствана аеродинамика и запазен акцент върху лукса.

Планирани са да бъдат произведени само 250 купета, но Римац вече потвърди развитието на роудстъра. Обсъждат се и по-леки версии с един електродвигател и дори напълно бензинова модификация. Първите доставки на Tourbillon са планирани за 2026. Засега Bugatti завършва производството на най-новите модели с W16 - Bolide и Mistral.


0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 5 месеца )
    При наличие на ел. мотори и батерия Е. На днешно време все повече и повече автомобили са над 2 тона. Различните изисквания за безопасност, емисии и какво ли още не, правят автомобилите по-тежки и по-тежки. Е, това е спортен автомобил, но като му погледнеш размерите и...абе постижение си е да е под 2 тона. Но ако бяха оставили турбините и тези 600 кончета доставяни от тях...и ускорението, и максималната скорост щеше да са още по-добри. Не е трудно на някакъв етап да ги сложат де.
  • #5
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Знам че Римац е гении, но все пак, защо да се губи енергията от изгорелите газове газове? Само Той и Тойота правят това и според мен е така само и единствено да пестят, нямам друго обяснение.
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 5 месеца )
    Електромоторите и батериите не тежат ли, че нещо не разбирам? Турбото е по-тежко хахаха
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    За голяма луксозна спортна кола с фул екстри, 3 електромотора, батерия и V16 двигател си е постижение. V16!
  • #2
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ещо да няма ...караш си ефтинку, ама ако са наложи да бягаш от полицйа мулицай или да гониш някой .. Ряяяяззззз! Ааа видете ли? Нямало смисъл вика ...
  • #1
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Друг Гост ( преди 5 месеца )
    "а теглото на автомобила е по-малко от 2 тона" - това вече постижение ли е?!?