Новото Bugatti Tourbillon се превърна в най-радикалния модела на марката през последните години. Вместо обичайния W16 с четири турбокомпресора той има атмосферен V16 с обем 8,3 литра, разработен съвместно с Cosworth. Неговото тегло е само 252 кг, което е с 42% по-леко от задвижващия агрегат на Chiron.

Главният изпълнителен директор на Bugatti Rimac - Мате Римац, обясни защо е използвано подобно решение: "Не виждам защо трябва да комбинирате хибридна система с турбо система – турбокомпресорът е компромис сам по себе си."
Премахването на турбините струва 600 к.с., но те са повече от компенсирани от три електромотора, които добавят 800 к.с. В резултат на това общата мощност достига 1800 к.с., а теглото на автомобила е по-малко от 2 тона.
Bugatti Tourbillon има батерия с капацитет 24,8 kWh, която позволява до 70 км само на електричество. Хибридната архитектура е създадена, за да комбинира традицията на Bugatti с нови технологии - леко 3D принтирано окачване, усъвършенствана аеродинамика и запазен акцент върху лукса.
Планирани са да бъдат произведени само 250 купета, но Римац вече потвърди развитието на роудстъра. Обсъждат се и по-леки версии с един електродвигател и дори напълно бензинова модификация. Първите доставки на Tourbillon са планирани за 2026. Засега Bugatti завършва производството на най-новите модели с W16 - Bolide и Mistral.


0