IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-малката Toyota в Европа се превърна в спортен хибрид

Кросоувърът получи увеличение на мощността с цели 44 конски сили

Toyota представи актуализирана версия на суперкомпактния кросоувър Aygo X за европейския пазар. Основната промяна е новият силов агрегат - предишният 1,0-литров турбо трицилиндров двигател беше заменен с по-мощен хибриден агрегат от Toyota Yaris, което значително подобрява динамиката. Освен това, Aygo X за първи път получи „напомпана“ версия GR Sport.


Toyota Aygo X


Предишният двигател в Aygo X произвеждаше 72 к.с. Новият агрегат, базирана на 1,5-литров двигател с вътрешно горене, вече генерира 116 к.с.., което означава, че малкият кросоувър получава над 50 процента увеличение на мощността. Това води и до забележимо увеличение на динамиката. Ако преди петвратият автомобил ускоряваше до 100 км/ч за 15,5 секунди, сега ще го направи за по-малко от 10.

От останалите характеристики засега е посочен само разходът на гориво, който е 3,8 литра на 100 км. Toyota уточнява, че батерийните клетки на хибрида са разположени надлъжно в два реда под задната седалка, но не казва дали обновеният Aygo X е способен да се движи само на електричество. Други нововъведения включват подобрен 7-инчово арматурно табло, преработен климатичен контрол и подобрена звукоизолация.


Toyota Aygo X

Подмяната на задвижващата система не е довела до увеличаване на междуосието (2430 мм), но е принудило инженерите да увеличат предния надвес на автомобила със 76 мм, като това се дължи и на по-дебелите брони. Предната част е напълно преработена, с по-тесни светлини, нов капак и по-спортна решетка.

Кросоувърът за първи път получава версия GR Sport, която се отличава със собствен декор на каросерията и черен преден капак, както и с оригинални джанти. В допълнение към малко по-агресивен външен вид, този Aygo X ще бъде оборудван с преконфигурирани амортисьори, пружини и електрическо сервоуправление.


Още снимки на обновения кросоувър - вижте в галерията:

0 от 500
  • #1
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ето това е автомобил! Купуваш го и не пипаш нищо по двигателя първите два милиона километра, няма ремонти, няма консумативи. А не като скапаните тесли, на които на всеки половин милион км трябва да сменяш масло и филтър! Направихме ги за смях в съседната статия електричарите!