IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 производителя ще избегнат глобите за вредни емисии в ЕС

Daimler и Volkswagen AG обаче изостават и ще понесат сериозни санкции

PSA Group, Volvo Cars, BMW AG и Renault SA са сред производителите на автомобили, които са на път да покрият новите стандарти на Европейския съюз за вредните емисии, влизащи в сила от 1 януари 2021 година, след като са успели да утроят продажбите си на електрифицирани превозни средства през първата половина на годината, съобщава Bloomberg.


вредни емисии


Увеличението на продажбите на електрически превозни средства е помогнало за намаляване на средните емисии на въглероден диоксид (СО2) от новите автомобили, регистрирани в Европа, с 9% - до 111 грама на километър. Това е най-големият спад от повече от десетилетие, твърди доклад на групата "Транспорт и околна среда".

„Продажбите на електрически автомобили процъфтяват благодарение на новите стандарти за вредни емисии в ЕС. През следващата година всеки седми нов автомобил, продаде в Европа, ще бъде електрически", заяви Юлия Полисканова, директор на базираната в Брюксел неправителствена организация.

Правилата на ЕС, които влизат в сила в началото на 2021 година, принуждават производителите да намалят вредните емисии до 95 грама СО2 на километър (средно за гамата). В противен случай те ще трябва да платят огромни глоби. В резултат на това големите компании ускоряват навлизането на електрически и хибридни модели на пазари, като в повечето държави от ЕС (България не е сред тях) властите стимулират потребителите при покупката на екологични превозни средства.

Не всички производители обаче са на път да избегнат глобите. Големи концерни като Daimler AG, Jaguar Land Rover Automotive и Volkswagen AG изостават, тъй като продават големи и мощни кросовъри и всъдеходи. За разлика от тях, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ще се измъкне от глоба, тъй като има споразумение с производителя на електромобили Tesla, която ще компенсира емисиите му. Без тази договорка FCA ще трябва да плати над милиард евро.

Снимка: Autonews

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ники ( преди 3 години )
    В Европа има субсидии за електромобили.В България могат поне да внесат от по сполучливите Китайски коли.Ако са без мито и с евентуален безлихвен кредит може и да се купи.
  • #8
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Да глобят ФВ в Европа. Това трябва да го видя с очите си за да го повярвам. Компанията която се измъкна с незначителни глоби (предвид размера на измамата която сътвори), от най-голямата измама в историята на автомобилите. Последните 3 месеца на годината, "продажбите" на ID3 ще експлодират. Ще се "продават" консервени кутии, на дърщерни дружества, дилърства, работници, шуреи и баджанаци и знайни и незнайни (най-вече незнайни) "клиенти". Догодина ще гръмне и новата измама ...
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Към 6 ( преди 4 години )
    Глобата е 95 евро на грам за всяка кола тоест ако някой продаде 1 милион коли и е средно с 2 грама отгоре глобата е 190милиона евро което не е милиарди. Най-добре е да не се стига до там но не е фатално особено за Мерц или Ленд Роувър ако е с 1-2 грама отгоре още не се знае какво ще стане
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    До 5 не четеш статията до края,където към началните 4 прибавят и ФСА и стават 5.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    До 4 малко извън целите си е напарво глоба от 1 млрд. евро,тук требе да си в целите,а не около тях.
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз ли само виждам, че компаниите са 4 за а не 5.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Има време ( преди 4 години )
    Най-вероятно повечето ще ги изпълнят или ще са малко извън целите защото предполагам последните месеци на годината ще продават хибриди, модели на газ и електромобили на макс и ако трябва ще ограничат за 1-2 месеца продажбата на бензиновите модели (които отделят повечко СО2)
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не си разбрал Н1. Целта е да се намалят глобалните емисии. Инструментите за това може и да са с търговия на емисии. Някой, ако е успял да преизпълни петилетката може да продаде картбланш на друг, който леко изостава.
  • #1
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Фьолцвагин ( преди 4 години )
    Тюх ако не бехме се прецакали с нафтата, щехме да сме номир идно