IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 производителя ще избегнат глобите за вредни емисии в ЕС

Daimler и Volkswagen AG обаче изостават и ще понесат сериозни санкции

PSA Group, Volvo Cars, BMW AG и Renault SA са сред производителите на автомобили, които са на път да покрият новите стандарти на Европейския съюз за вредните емисии, влизащи в сила от 1 януари 2021 година, след като са успели да утроят продажбите си на електрифицирани превозни средства през първата половина на годината, съобщава Bloomberg.


вредни емисии


Увеличението на продажбите на електрически превозни средства е помогнало за намаляване на средните емисии на въглероден диоксид (СО2) от новите автомобили, регистрирани в Европа, с 9% - до 111 грама на километър. Това е най-големият спад от повече от десетилетие, твърди доклад на групата "Транспорт и околна среда".

„Продажбите на електрически автомобили процъфтяват благодарение на новите стандарти за вредни емисии в ЕС. През следващата година всеки седми нов автомобил, продаде в Европа, ще бъде електрически", заяви Юлия Полисканова, директор на базираната в Брюксел неправителствена организация.

Правилата на ЕС, които влизат в сила в началото на 2021 година, принуждават производителите да намалят вредните емисии до 95 грама СО2 на километър (средно за гамата). В противен случай те ще трябва да платят огромни глоби. В резултат на това големите компании ускоряват навлизането на електрически и хибридни модели на пазари, като в повечето държави от ЕС (България не е сред тях) властите стимулират потребителите при покупката на екологични превозни средства.

Не всички производители обаче са на път да избегнат глобите. Големи концерни като Daimler AG, Jaguar Land Rover Automotive и Volkswagen AG изостават, тъй като продават големи и мощни кросовъри и всъдеходи. За разлика от тях, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ще се измъкне от глоба, тъй като има споразумение с производителя на електромобили Tesla, която ще компенсира емисиите му. Без тази договорка FCA ще трябва да плати над милиард евро.

Снимка: Autonews

0 от 500
  • #9
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да глобят ФВ в Европа. Това трябва да го видя с очите си за да го повярвам. Компанията която се измъкна с незначителни глоби (предвид размера на измамата която сътвори), от най-голямата измама в историята на автомобилите. Последните 3 месеца на годината, "продажбите" на ID3 ще експлодират. Ще се "продават" консервени кутии, на дърщерни дружества, дилърства, работници, шуреи и баджанаци и знайни и незнайни (най-вече незнайни) "клиенти". Догодина ще гръмне и новата измама ...
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Към 6 ( преди 3 месеца )
    Глобата е 95 евро на грам за всяка кола тоест ако някой продаде 1 милион коли и е средно с 2 грама отгоре глобата е 190милиона евро което не е милиарди. Най-добре е да не се стига до там но не е фатално особено за Мерц или Ленд Роувър ако е с 1-2 грама отгоре още не се знае какво ще стане
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До №5 не четеш статията до края,където към началните 4 прибавят и ФСА и стават 5.
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До №4 малко извън целите си е напарво глоба от 1 млрд. евро,тук требе да си в целите,а не около тях.
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аз ли само виждам, че компаниите са 4 за а не 5.
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Има време ( преди 3 месеца )
    Най-вероятно повечето ще ги изпълнят или ще са малко извън целите защото предполагам последните месеци на годината ще продават хибриди, модели на газ и електромобили на макс и ако трябва ще ограничат за 1-2 месеца продажбата на бензиновите модели (които отделят повечко СО2)
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не си разбрал Н1. Целта е да се намалят глобалните емисии. Инструментите за това може и да са с търговия на емисии. Някой, ако е успял да преизпълни петилетката може да продаде картбланш на друг, който леко изостава.
  • #2
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Фьолцвагин ( преди 3 месеца )
    Тюх ако не бехме се прецакали с нафтата, щехме да сме номир идно
  • #1
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ще се измъкне от глоба, тъй като има споразумение с производителя на електромобили Tesla" Какви се тея глупости. Значи тея ще продължат да си произвеждат димящите кочини, защото са подписали договор? Тея регулации, целта им не е ли да спрат пушеците. Как договора с Тесла ще помогне на Европа за по-чист въздух?