IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шведски производител: Електромобилите са по-мръсни от стандартните коли

Polestar сравни вредите на екологията, нанасяни от неговия модел 2 и от Volvо XC40

Шведската марка Polestar, която е част от групата Geely, анализира „въглеродната следа“, оставяна от електромобил Polestar 2 и от стандартно Volvo XC40 с двигател с вътрешно горене. Оказва се, че повече парникови газове се отделят във въздуха при производството на самата машина и нейната батерия, като за да се изравни по този показател със същото това XC40, електрическият модел трябва да измине минимум 50 000 км.


Polestar 2


По тази причина главният изпълнителен директор на Polestar  - Томас Ингенлат призова за открит диалог с потребителите, които да момента откровено са лъгани по въпросите с екологията на електромобилите.

„Производителите не винаги са честни с потребителите, когато става дума за влиянието на тяхната продукция върху околната среда и това е грешка. Ние не трябва да спестяваме нищо на хората, дори истината да не е приятна. Затова обаче всички компании трябва да преминат към една методика за изчисление на CO₂ и да престанат да говорят за електромобилите като панацея за екологията“.


Polestar 2


Вътрешно изследване на Polestar показва, че моделите на батерии са единственият път към пълен „климатичен неутралитет“ (това означава, че отделените парникови газове се компенсират с внедряване на въглеродно-негативни проети, които поглъщат въглеродни окис от атмосферата, или със създаване на продукти с нулеви вредни емисии), но най-важна е технологията им. Компанията анализира „въглеродните следи“ оставяни от електромобила Polestar 2 и стандартно Volvo XC40 за целия им жизнен цикъл и ето какво се оказва.

На етап производството на кросоувър с традиционен двигател с вътрешно горене в атмосферата се отделят 14 тона CO₂e (еквивалент на CO₂), докато показателите на Polestar 2 и батериите за него са 24 тона. По време на експлоатацията си XC40 добавя още 41 тона, а електромобилът 23 тона (ако използва смесени източници на електроенергия) и 0,4 тона (ако електричеството се получава само от вятър).


Volvo XC40


За да може „въглеродната следа“ след XC40 да задмине тази на Polestar 2, електромобилът трябва да измине над 100 000 км. Ако колата на ток се зарежда само с енергия, получена от вятър, показателят се смъква на 50 000 км.

Снимки: Geely, Volvo

0 от 500
  • #39
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Колко до Тодор Несто ( преди 1 ден )
    Тодоре сам си написал 94т за двг и 70т за Ел. мпс И после задаваш глупав въпрос? Е нее ли почист? 10 000 000 МПС по 24т. Смятай ги сам що се правиш (те) на луди? Смятайте милионите които се движат а не един автомобил!
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Допълнение ( преди 3 дни )
    Къде е разбивката на въглеродния диоксид за рециклирането на батерията след края на жизнения цикъл?
  • #37
    3 rate up comment 0 rate down comment
    B ( преди 4 дни )
    А какъв е отпечатъка като го дишаш директно от ауспуха на нивото на устата си в града:) Що е забранено да се пикае в басейна, нали накрая всичко отива в природата?
  • #36
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Читател ( преди 4 дни )
    Добре де, какъв е проблема, аз мисля че автомобилите през живота си изминават повече от 100хил км. Значи ще се избиятемисиите. Като цяло потреблението е проблема, колкото по заможен си толкова по мощна кола имаш, толкова по голяма къща грееш, толкова по често пътуваш. Тази година с тоя евтин бензин се счупих да пътувам, така че нещата са по сложни.
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тодор Несторов ( преди 4 дни )
    АКО приемем данните, СО2-следите им, за 100 К км. са такива: 14+40=54 Т за автомобила с двг и 24+23=47 Т - за електромобила. Ако грубо добавим по още 100 000 км и тяхната следа, имаме 54+40=94 Т за двг и 47+23=70 Т за електричката. И така, още ли да вярваме, че двг е „по-чист”?
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Няма голямо значение коя автомобилна компания ще оцелее. Служителите и работниците, които реално правят компанията, просто ще отидат в друга. Квалифицирана работна ръка винаги ще се търси.
  • #33
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Мдааа след 22.09 всички ще утихнат освен американеца разбира се, който има технологията и строи завод в столицата на Германия...
  • #32
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    След "Деня на батерията" 22.09, и обявяването на такава с цикли на зареждане достатъчни за изминаване на над 1 500 000км. никой няма да говори за екологичност на автомобил с ДВГ.....сметката просто ще стане друга!
  • #31
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Ми произвеждай само ДВГ, да видим как ще оцелееш след 2-3 г. когато никой не ги поглежда като нови :)))
  • #30
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Не съм като останали ( преди 5 дни )
    Каква лажжлива статия.Петрола бил мног чист.Тогава вземи да го пиеш нещастен гулю.