IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шведски производител: Електромобилите са по-мръсни от стандартните коли

Polestar сравни вредите на екологията, нанасяни от неговия модел 2 и от Volvо XC40

Шведската марка Polestar, която е част от групата Geely, анализира „въглеродната следа“, оставяна от електромобил Polestar 2 и от стандартно Volvo XC40 с двигател с вътрешно горене. Оказва се, че повече парникови газове се отделят във въздуха при производството на самата машина и нейната батерия, като за да се изравни по този показател със същото това XC40, електрическият модел трябва да измине минимум 50 000 км.


Polestar 2


По тази причина главният изпълнителен директор на Polestar  - Томас Ингенлат призова за открит диалог с потребителите, които да момента откровено са лъгани по въпросите с екологията на електромобилите.

„Производителите не винаги са честни с потребителите, когато става дума за влиянието на тяхната продукция върху околната среда и това е грешка. Ние не трябва да спестяваме нищо на хората, дори истината да не е приятна. Затова обаче всички компании трябва да преминат към една методика за изчисление на CO₂ и да престанат да говорят за електромобилите като панацея за екологията“.


Polestar 2


Вътрешно изследване на Polestar показва, че моделите на батерии са единственият път към пълен „климатичен неутралитет“ (това означава, че отделените парникови газове се компенсират с внедряване на въглеродно-негативни проети, които поглъщат въглеродни окис от атмосферата, или със създаване на продукти с нулеви вредни емисии), но най-важна е технологията им. Компанията анализира „въглеродните следи“ оставяни от електромобила Polestar 2 и стандартно Volvo XC40 за целия им жизнен цикъл и ето какво се оказва.

На етап производството на кросоувър с традиционен двигател с вътрешно горене в атмосферата се отделят 14 тона CO₂e (еквивалент на CO₂), докато показателите на Polestar 2 и батериите за него са 24 тона. По време на експлоатацията си XC40 добавя още 41 тона, а електромобилът 23 тона (ако използва смесени източници на електроенергия) и 0,4 тона (ако електричеството се получава само от вятър).


Volvo XC40


За да може „въглеродната следа“ след XC40 да задмине тази на Polestar 2, електромобилът трябва да измине над 100 000 км. Ако колата на ток се зарежда само с енергия, получена от вятър, показателят се смъква на 50 000 км.

Снимки: Geely, Volvo

0 от 500
  • #3
    9 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    "Аха"-йчо, а какво ще правим с нерециклируемия (със сегашните технологии) електрокар, като излезе от употреба, бе? - това защо не го смяташ... :-(
  • #2
    18 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    50 хиляди ако зреждаш само от вятър - това знаеш ли кога ще се случи? Точно никога! "Развита" Европа има под 20% дял на ВЕИ, всичко друго ти е мръсно! Дори да приемем 100 хил като (а те са повече) - тамън ще ги добуташ с електричката и ще трябва да сменяш батерия, която е безумно скъпа, а старата трябва да се рециклира. Нема начин електрокаруцата да е по-екологична от ДВГ... а ако ДВГ се движи на синтетично гориво просто е безумно да правиш и сравнение!
  • #1
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Аха ( преди 4 години )
    Това ли е? Ми това се знае и от преди! За 50 хиляди километра се изчиства и от там е по-екологично! Няма производство което не замърсява.