IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Евро 7: това ли е краят за двигателя с вътрешно горене?

11 факта, които могат да ви изяснят какво ще се случва в следващите години

"На практика това е забрана на двигателя с вътрешно горене": така реагира на бъдещия нов екологичен стандарт Евро 7 Хилдегард Мюлер, шефката на браншовата организация на автомобилната промишленост в Германия VDA.

Детайлите около следващия стандарт, който трябва да влезе в сила през 2025 година, още не са уточнени окончателно. Но е ясно, че той ще цели преди всичко драстично намаляване на емисиите на азотни оксиди (NOx) - от сегашните 60 мг/км за бензиновите двигатели и 80 мг/км за дизелите, до едва 30 мг/км за всички видове задвижване.

Може ли изобщо това да бъде постигнато с конвенционални двигатели, или ще означава поголовно преминаване към електрическо задвижване? И значат ли строгите европейски норми, че нещо подобно ще последва и за останалия свят?


11 важни неща около бъдещия Евро 7 (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #15
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Според мен в ЕК/ЕП са се събрали хората които мразят до дъното на душата си населението на ЕС и се опитват всячески да му вгорчат живота . Основната им задача е да измислят все нови и нови ограничения в стремеж да ни вкарат като овце в кошара за да сме им по-лесни за стригане . Всичките им еко брътвежи имат за цел да бъркат по дълбоко в джобовете ни . ЕС уверено и с бързо темпо се превръща в най-големия затвор в света .
  • #14
    20 rate up comment 5 rate down comment
    до №9 ( преди 2 седмици )
    А като си с жената и децата с велорикша или велосипед за 4-ма сигурно ? Много лесно ги давате тея акъли иначе.Ясно е, че може с квазиавтомобили на ток,бутане и кво ли не, като туизи, пеш, с велосипед и всякак, ама не виждам защо се създава изкуствен проблем там където го няма. ДВГ далеч не е най-големият враг на човечеството нито най-големия замърсител. Стига с това еколицемерие.Защо не ходиш в чужбина с велосипед или с платноход, а гледаш евтините полети?Токът също не пада от небето.
  • #13
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ами така е. Който иска ДВГ, ще си плаща за замърсяването. В един момент и ел. колите ще бъдат натоварени с изисквания. Велосипед и ходене пеш – това са естествените неща! Фандъчка да прочете статията и да започнат редовно да мият улиците!
  • #12
    13 rate up comment 4 rate down comment
    А де ( преди 2 седмици )
    Екологичния ефект от електричките първо че на този етап е съмнителен, второ ще настъпи след 15-20 години!Защо не се инвестира да се подобри и удалжи живота на съществуващия автопарк което ще доведе до мигновенен ефект върху околната среда!А с наши пари се спонсорира производството и продажбата на елктрички, които като станат масови ще носят много по-голяма печалба на автопроизводителите от сегашните коли!Защото всичко се прави за автопроизводителите,а природата е само параван!!!
  • #11
    14 rate up comment 3 rate down comment
    А де ( преди 2 седмици )
    2 немски и една датска фирма вече имат разработени филтри които от дизел евро 4 и бензин евро 2 правят коли които надминават дори изискванията на евро 7! Ема реални разрботки за така наречените е-горива, които имат до 90% по малко вредни емисии и с малки доработки на съществуващи вече коли могат да се ползват! Всичко това е в пореядъка на 1500-2000 Евро на кола за да спадната вредните емисии драстично, сега!В същото време се дават по 5000-7000 евро субсидии за електрички?!?!?
  • #10
    18 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Може западна Европа да е горе-долу подготвена за ел. коли, но България не. Да предположим че всички минем на ел. коли,, да сега са скъпи, но скоро ще пристигнат и у нас 3-4-5-6 годишни втора ръка на поносима цена, напълваме улиците с електрички, как обаче ще ги зареждаме? Кабели ще висят от терасите с удължители до автомобилите паркирани пред блока ли? Ами ако си паркирал по-надалеч? електрическите ни мрежи ще удържат ли? Колко ще поскъпне тока? На дълъг път къде ще зареждаме?
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До №5,купуваш си Рено Туизи и си ходиш из града без да замърсяваш и няма да дишаш потта на другите,или с колело,хем полезно за фигурата хем здравословно и екологично.Така се изпълва максимата и вълка сит и агнето цяло.
  • #8
    20 rate up comment 4 rate down comment
    до 4 ( преди 2 седмици )
    Може да си купиш кон, но само ако ти го носиш на гръб и го гледаш като домашен любимец. Иначе ще те съдят за нехуманно отношение към животните.. Имай предвид, че отделя газове и мирише...и може да се окаже прекалено за нежните нослета на екотата, дето мотика не са виждали и ако ги оставиш да живеят природосъобразно с чувал зърно ,брадва и мотика в екологично чиста девствена гора, без нет и смартфон, няма да могат да си изкарат продукция дори за един био хляб.
  • #7
    17 rate up comment 5 rate down comment
    D[V01D] ( преди 2 седмици )
    Евро ***.и.т.е, т.е. чиновниците не искат хората да карат автомобили. Понеже виждат, че хората ще се вдигнат на бунт, ако го направят директно, затова го правят косвено, така че сами да се откажем. Добре дошли в ерата на новия модерен еко джендър комунизъм, където колите ще са лукс за малцина, а мнозинството ще ги ползват като услуга. Както казаха с идеята за "рестарт" откакто почна пандемията - you will own nothing and you will be happy with that.
  • #6
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    До #2 Евтини Ел коли ? Я виж ценовата листа на посоченото от теб Пежо 208 . Бензинова версия GT line , 130 к.с струва 41 517 лв. Електрическия вариант на същото ниво с 136 к.с. е 69 268 лв. При другите нива е още по-брутална разликата . Най евтиното 208 е 24 577 лв а най-евтиния електрически вариант е 63 908 лв. Това ли е твоето разбиране за евтино ?