Volkswagen не прави електромобири отскоро - германската компания експериментира с алтернативното задвижване от няколко десетилетия. Първият проект е T2 Transporter със сериозния 850-килограмов пакет оловно-киселинни акумулатори, пробег между 50 и 80 километра и електромотор с мощност от едва 22 конски сили и максимална скорост от 74 до 100 км/ч.
Тогава се появява първото поколение на Volkswagen Golf и две години след лансирането му, инженерите на компанията започват да се заиграват с превръщането му в елементарен електромобил. През 1981 се появява вариантът CityStromer (от немски "strom - електричество") - изцяло електрически Golf, разработен в сътрудничество с компанията RWE. Второ и трето поколение на хечбека се появяват през 1985 и 1993 година, а как се развива проектът, вижте в галерията ни:
CityStromer: забравеният електрически Golf (ГАЛЕРИЯ)
Дали е бил достъпен? Сложен въпрос, тъй като електрическата версия на Golf 1 е била произведена в едва 25 екземпляра, по-голямата част от които били за компанията RWE. От второто поколение CityStromer са реализирани 70 бройки, като отново повечето били за комуналната фирма и други компании от енергийния сектор в Германия. След оперативен лизинг колите били върнати на Volkswagen и по-късно продадени на частни клиенти.
Третото поколение е реализирано в 120 екземпляра, като този път партньор на проекта е Siemens. Този път, машините били пуснати на свободния пазар, а през 2017 година около 50 още се движели по пътищата. Но VW така и не споменава официална цена.