Volkswagen не прави електромобири отскоро - германската компания експериментира с алтернативното задвижване от няколко десетилетия. Първият проект е T2 Transporter със сериозния 850-килограмов пакет оловно-киселинни акумулатори, пробег между 50 и 80 километра и електромотор с мощност от едва 22 конски сили и максимална скорост от 74 до 100 км/ч.
Тогава се появява първото поколение на Volkswagen Golf и две години след лансирането му, инженерите на компанията започват да се заиграват с превръщането му в елементарен електромобил. През 1981 се появява вариантът CityStromer (от немски "strom - електричество") - изцяло електрически Golf, разработен в сътрудничество с компанията RWE. Второ и трето поколение на хечбека се появяват през 1985 и 1993 година, а как се развива проектът, вижте в галерията ни:
CityStromer: забравеният електрически Golf (ГАЛЕРИЯ)
VW и RWE изпращат CityStromer на състезания. Или нещо подобно. Второто поколение получава модифицирана и олекотена версия с по-ниско окачване, която участва в "Grand Prix Formula E" между 1986 и 1993. Това няма нищо общо с настоящата Формула Е, разбира се, а става въпрос за т. нар. регулаторни състезания с каране за точно време и икономичност, плюс спринтиране в три обиколки на писта и драг на четвърт миля с едно зареждане на батериите. Както виждате от снимката - имало е постижения...