Volkswagen не прави електромобири отскоро - германската компания експериментира с алтернативното задвижване от няколко десетилетия. Първият проект е T2 Transporter със сериозния 850-килограмов пакет оловно-киселинни акумулатори, пробег между 50 и 80 километра и електромотор с мощност от едва 22 конски сили и максимална скорост от 74 до 100 км/ч.
Тогава се появява първото поколение на Volkswagen Golf и две години след лансирането му, инженерите на компанията започват да се заиграват с превръщането му в елементарен електромобил. През 1981 се появява вариантът CityStromer (от немски "strom - електричество") - изцяло електрически Golf, разработен в сътрудничество с компанията RWE. Второ и трето поколение на хечбека се появяват през 1985 и 1993 година, а как се развива проектът, вижте в галерията ни:
CityStromer: забравеният електрически Golf (ГАЛЕРИЯ)
Бил ли е бърз CityStromer? Абсолютно не! И трите поколения са разполагали със скромна мощност на електромотора, монтиран на предния мост. А всички тези акумулатори го правели доста по-тежък от събрата му с ДВГ: нормален Golf тежал около тон, а електрическият бил с цели 500 кг отгоре. В резултат, максималната скорост била около 100 км/ч, а ускорението до 50 км/ч отнемало цели 13 секунди.