fallback

10-те най-проблемни дизелови двигателя - I част

От Renault и Opel до Mazda и BMW - без да забравяме и 2.0 TDI

В последните години "дизел" стана едва ли не мръсна дума - което не е съвсем честно. Никой не се радва на гледката на стар Mercedes с отстранен филтър за твърди частици, който бълва облаци черна смрад на всеки светофар по "Тодор Александров". Но за много хора, които живеят извън големите градове и изминават сериозни дистанции всеки ден, дизелите все още си остават разумен избор за икономичен транспорт.      Ако сте си купили дизелов автомобил, за да пестите от гориво, последното, което бихте искали, е да давате постоянно пари за ремонти

Има обаче друг проблем. Автомобили, избрани заради икономичността си, трябва също да бъдат надеждни - иначе спестеното от гориво ще отива за ремонти. А на пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето първата част от една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. Втората част вижте тук.      Най-проблемните дизелови двигатели - I част (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #21
    Фиката ( преди 3 години )
    Истината е, че повечето българи не искат и нямат възможност (защото надскачат себе си при купуването на кола) да се грижат за колата си. Сега вече специално дизелите с по-фините й и сложни двигатели след 2013-2015 година искат ,хубави масла, оригинални части, навременна и качествена поддръжка, а затова се изисква умно задкормилно устройство. Затова двигателите , които не търпят на простотия биват заклеймени от "перфектните собственици", които искат премиум кола за малко пари без да се грижат за
  • #20
    Гостилничаря ( преди 3 години )
    Точно с MZR-CD съм, Mazda 6 2008г. Горивната система е в перфектно състояние, при все, че е на почти 13 години. Внос от Германия, естествено, карана с немска нафта до 2018г. Същият двигател, купен и каран тук е в плачевно състояние на същите км. Качествата на горивото са важни в голяма степен за здравето на всеки двигател, не знам това доколко се взема предвид в тези класации......
  • #19
    До 17 ( преди 3 години )
    Ти си купи италианска, пък после умувай, кой какво спастрил.
  • #18
    Петко ( преди 3 години )
    Като човек карал дизели на различни производители бих казал, че френските са най-трошливи, има и изключения 1.8tdci форд. Италианските са доста здрави, доволен съм, но са с по-висок шум и с по-големи вибрации. HDI мъркат, като котета, но ресурсът е около 150 хил и след това почват най-различни проблеми. На волксваген дизелите до sdi са без грешка също, часовници из между tdi има доста недоразумения. Всеки да кара, каквото си иска, но да има предвид, че купувани стари са на яки км и с проблеми.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Всички дизели са проблемни защото много миришат и мърсят въздуха. По старите бяха по здрави. Мерцедес навремето имаха най здравите дизели. И сега имат ама са скъпи и искат доста повече поддръжка за разлика от старите. На всички нови дизели независимо от марката им се задръстват дюзите и ауспусите. С течение на времето почват да не вървят и да пушат все повече и повече. Ако колата е стара излиза по евтино да смениш колата от колкото да я ремонтираш.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    другарите, дето не са могли да спастрят дори за френска и затова са си купили италианска, се чувстват необяснимо задължени да убедят всички останали да ги последват
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Че тук се вкарва само cкpaп е така, че и нашенеца го знае, но го устройва. Защото за парите за които взима Е класа тоталка ще вземе читава Астра. Ама как дупето му няма да седи в кожа и лукс. Отделно вноса cкpaп cкpaп ама атмосферен бензин с обикновен инжекцион освен малко електроника друго не му се чупи и почти всичко му е евтино. Носи и на газ ако искаш евтино да вози. Но не "Найш ли как върви ТДИ-то с чип"
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Споко, карат и в Европа стари дизели.Tdi-та колко искаш. Но ги подържат добре. Това което отива към Балакана е това което вече не си струва подръжката в Европата или е катастрофирало стабилно. Разликата в цените на същите коли е двойна. Защо ли?
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Карайте си италиански дизели и да ви мир главата. И не само дизели.
  • #12
    до 12 ( преди 3 години )
    Да не забравим и луксозни. И после се реве.
fallback
Последни