Opel позагуби малко позиции в България: доскоро втората най-популярна марка по пътищата, през последните години бе изпреварен от Mercedes и вече е на трето място. Но въпреки това регистрираните у нас коли с мълния на логото към 1 декември 2025 надхвърлят внушителния брой 304,000. От тези 304,000 обаче цели 65% са на възраст над 20 години, и още 21% са между 15- и 20-годишни. .

Причините толкова българи да се спират на германската марка са две: тя е достъпна като цени, от една страна, и е относително надеждна като за ниския сегмент, от друга. Но последното съвсем не значи, че опелите не крият и някои подводни камъни. След дълги години доминация на дизелите сега най-популярни на пазара втора ръка са бензиновите агрегати. Затова нека разгледаме основните проблеми при двата най-популярни сред тях: 1.6- и 1.8-литровите Ecotec от трето поколение.
Основните проблеми при 1.6 и 1.8 на Opel (ГАЛЕРИЯ):
Става дума за двата мотора с кодови имена Z16XER и Z18XER, произвеждани от 2005 година до ден-днешен и използвани в какво ли не: в последните поколения на Zafira, в последната Vectra (2005-2008), в Аstra (до 2012), в първата Insignia, в Mokka, в други модели на концерна GM като Chevrolet Aveo и Cruz, Holden Astra и Buick Еxcelle, в Saab 9-5, във Fiat Croma и дори в Alfa Romeo 159 (вариантът с обем 1.8).
Също толкова пъстра е и географията на производството им - в Сентготхард, Унгария, Бупьон, Южна Корея, Янтай, Китай, и Толука, Мексико.
Как се разтълкува кодът: Z означава, че моторът отговаря поне на Euro 4, 16 или 18 е работният обем, X значи степен на сгъстяване от 10 до 11.5:1, E е за многоточков инжекцион, R означава повишена мощност в сравнение с по-стария Z18XЕ.


0