Opel e втората най-популярна марка автомобили в България: още това лято регистрираните у нас коли с мълния на логото надхвърлиха 350 000 (само фолксвагените са повече). От тези 350 000 обаче цели 59% са на възраст над 20 години. Бройката продължава да расте за сметка не на новите модели, а преди всичко на коли в сегмента 10-15 годишни.
Причините толкова българи да се спират на германската марка са две: тя е достъпна като цени, от една страна, и е относително надеждна като за ниския сегмент, от друга. Но последното съвсем не значи, че опелите не крият и някои подводни камъни. След дълги години доминация на дизелите сега най-популярни на пазара втора ръка са бензиновите агрегати. Затова нека разгледаме основните проблеми при двата най-популярни сред тях: 1.6- и 1.8-литровите Ecotec от трето поколение.
Основните проблеми при 1.6 и 1.8 на Opel (ГАЛЕРИЯ):
Става дума за двата мотора с кодови имена Z16XER и Z18XER, произвеждани от 2005 година до ден-днешен и използвани в какво ли не: в последните поколения на Zafira, в последната Vectra (2005-2008), в Аstra (до 2012), в първата Insignia, в Mokka, в други модели на концерна GM като Chevrolet Aveo и Cruz, Holden Astra и Buick Еxcelle, в Saab 9-5, във Fiat Croma и дори в Alfa Romeo 159 (вариантът с обем 1.8).
Също толкова пъстра е и географията на производството им - в Сентготхард, Унгария, Бупьон, Южна Корея, Янтай, Китай, и Толука, Мексико.
Как се разтълкува кодът: Z означава, че моторът отговаря поне на Euro 4, 16 или 18 е работният обем, X значи степен на сгъстяване от 10 до 11.5:1, E е за многоточков инжекцион, R означава повишена мощност в сравнение с по-стария Z18XЕ.