IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо реалната вреда от хибридите е по-голяма от обявената?

Ново проучване показва, че този тип автомобили съвсем не са толкова екологични

Зареждащите се хибриди се появиха като логичен преход от двигателя с вътрешно горене към чистото електрическо задвижване. Идеята бе с тях шофьорите да попривикнат със зареждането, докато цената на чистите електромобили падне достатъчно, а инфраструктурата за зареждане се разшири.
  
  
хибриди

  
Съвместно изследване на американски и европейски учени обаче показва, че хибридите има редица недостатъци. Основният от тях е, че те не са толкова екологични, колкото ги представят техните производители. Оказва се, че в реални условия нивата на вредни емисии при тях са между 2 и 4 пъти по-високи от обявените. И на практика е невъзможно да бъде постигнат посоченият разход на гориво от 3 л/100 км.

Изследването, което е по-скоро допитване, е проведено в САЩ, Северна Америка и Европа. В него са участвали над 100 000 собственици на корпоративни и частни автомобили, които карат всекидневно хибриди. От тях 86 000 са в САЩ, 16 800 в Китай, а в Германия - 1400. Проучени са общо 66 модела в 202 различни модификации, като при всички са установени по-високи нива на СО2.
  
 
хибриди
 
  
Средно отклонението между обявените и реалните данни за вредни емисии е между 100 и 170%. При някои модели, най-вече тези в Китай, тя достига до 450-700%. Подобно нещо се случва и в Нидерландия – 100-700%, в Германия – 150-400% и Норвегия – 160-230%. В САЩ показателите за превишаване на емисиите на СО2 в реални условия е между 50 и 350%.

Основната причина за разликата са методите за измерване на вредните емисии – WLTP и NEDC, но роля играе и инфраструктурата в съответната страна. А дори в развити държави все още броят на станциите за зареждане не е достатъчен. В Германия и Нидерландия например, собствениците на корпоративни хибриди предпочитат да използват стандартно гориво, вместо да търсят терминал за зареждане. А това оказва и влияние върху резултатите.
  
  
хибриди


0 от 500
  • #15
    16 rate up comment 2 rate down comment
    mancho ( преди 3 години )
    Всъщност, излиза, че технологията плаг-ин хибрид що годе е добре... но пак хората не зареждат батериите в мрежата. Имам личен опит с плаг-ин Хюндай Йоник - с пълна батерия и със стегнато, но не спортно шофиране - София-Бургас-София - среден разход 3.7-3.8/100 без дозареждане на батерията. При икономично шофиране спокойно може да се докара разход около 3.3-3.4/100. Така че, 3.0/100 разход не са някакъв супер мит... особено ако си заредиш батерията в Бургас.
  • #14
    11 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Статията е валидна за немските плъгин недоразумения, защо сте сложили снимки на Приус и Айоник???
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    //// ( преди 3 години )
    ...по подпочвена геотермална вода. Както и с CNG се получава същото. Имаме две тръби през България,а нямаме развита газопреносна потребителска и промишленна мрежа. Вместо АЕЦ се прави покрай всеки окръжен град една газотурбинна централа и имаш решение за евтино и екологично електричество. Но виждаш как се развива политиката по света, навсякъде с рестрикции и наказания.
  • #12
    10 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 3 години )
    7 най-екологичните ВЕИ в момента са термопомпи, защото използват енергията на околната среда и отопление/възпроизвеждане на електричество с природен газ. Не случайно западна европа, Китай и други държави се насочват към CNG. Само ние тук в България ходим по него, но не го използваме. Дадохме 43 млн.лв. за една дупка във Варна, а с тези пари знаеш ли колко сондажа можеха да се направят за геотермална вода и половин варна да се отоплява с нея. България е втора в Европа заедно с Германия...
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    //// ( преди 3 години )
    .....за които все още няма решение как да бъдат унищожавани, допълва The Guardian.
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    //// ( преди 3 години )
    До 9 прочети това: Но да се върнем към автомобилната индустрия - какво се случва с батериите за електрическите автомобили, които вече са изчерпани? На този етап няма икономически изгоден метод за тяхното рециклиране. Затова и повечето от тези батерии попадат на сметищата или се трансформират в прости евтини уреди, като разходите за това са по-големи от ползитеПрез 2030 година се очаква електрическите автомобили да бъдат поне 140 млн., а този бум ще остави към 11 млн. тона използвани батерии...
  • #9
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    7, старите батерии могат да се рециклират или да се складират на място, което няма да ти замърси атмосферата, водите, храната. Емисиите от ДВГ си остават във въздуха. Освен тва самото производство на ДВГ също гарантирано бълва отрови. Когато започне масово използване на ел. коли ще може да се предвиди изграждането на централи, включително и ВЕИ за ток, с които да се зареждат. Няма спор, че сега ел. колите не са никак еко, но това е пътя по който трябва да се върви.
  • #8
    14 rate up comment 2 rate down comment
    До инженера ( преди 3 години )
    Всичко си написал точно, но проблема с хибридите е че за да караш на ток, трябва да зареждаш, а това означава че трябва да имаш зарядно и място! А тогава можеш да си караш електрическа! Другото е, че никой не бяга да зарежда ток, с който минава само 30 километра например, което ти спестява само 1.5 литра например.
  • #7
    6 rate up comment 6 rate down comment
    //// ( преди 3 години )
    А какво правим, като свърши литият? А със старите батерии?Монетата има две страни. За това казвам, че ел.колите са временно решение.
  • #6
    5 rate up comment 6 rate down comment
    //// ( преди 3 години )
    Една София е 2-3 млн.души население. Само личните автомобили са 500 000+ Ако всич1ки минем на ел коли, къде ще се зареждат? Според мен близкото бъдеще е микс от ел.коли, водородни и двг със синтетични горива. На всеки според необходимостта и удобството.