Зареждащите се хибриди се появиха като логичен преход от двигателя с вътрешно горене към чистото електрическо задвижване. Идеята бе с тях шофьорите да попривикнат със зареждането, докато цената на чистите електромобили падне достатъчно, а инфраструктурата за зареждане се разшири.
Съвместно изследване на американски и европейски учени обаче показва, че хибридите има редица недостатъци. Основният от тях е, че те не са толкова екологични, колкото ги представят техните производители. Оказва се, че в реални условия нивата на вредни емисии при тях са между 2 и 4 пъти по-високи от обявените. И на практика е невъзможно да бъде постигнат посоченият разход на гориво от 3 л/100 км.
Изследването, което е по-скоро допитване, е проведено в САЩ, Северна Америка и Европа. В него са участвали над 100 000 собственици на корпоративни и частни автомобили, които карат всекидневно хибриди. От тях 86 000 са в САЩ, 16 800 в Китай, а в Германия - 1400. Проучени са общо 66 модела в 202 различни модификации, като при всички са установени по-високи нива на СО2.
Средно отклонението между обявените и реалните данни за вредни емисии е между 100 и 170%. При някои модели, най-вече тези в Китай, тя достига до 450-700%. Подобно нещо се случва и в Нидерландия – 100-700%, в Германия – 150-400% и Норвегия – 160-230%. В САЩ показателите за превишаване на емисиите на СО2 в реални условия е между 50 и 350%.
Основната причина за разликата са методите за измерване на вредните емисии – WLTP и NEDC, но роля играе и инфраструктурата в съответната страна. А дори в развити държави все още броят на станциите за зареждане не е достатъчен. В Германия и Нидерландия например, собствениците на корпоративни хибриди предпочитат да използват стандартно гориво, вместо да търсят терминал за зареждане. А това оказва и влияние върху резултатите.