IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо реалната вреда от хибридите е по-голяма от обявената?

Ново проучване показва, че този тип автомобили съвсем не са толкова екологични

Зареждащите се хибриди се появиха като логичен преход от двигателя с вътрешно горене към чистото електрическо задвижване. Идеята бе с тях шофьорите да попривикнат със зареждането, докато цената на чистите електромобили падне достатъчно, а инфраструктурата за зареждане се разшири.
  
  
хибриди

  
Съвместно изследване на американски и европейски учени обаче показва, че хибридите има редица недостатъци. Основният от тях е, че те не са толкова екологични, колкото ги представят техните производители. Оказва се, че в реални условия нивата на вредни емисии при тях са между 2 и 4 пъти по-високи от обявените. И на практика е невъзможно да бъде постигнат посоченият разход на гориво от 3 л/100 км.

Изследването, което е по-скоро допитване, е проведено в САЩ, Северна Америка и Европа. В него са участвали над 100 000 собственици на корпоративни и частни автомобили, които карат всекидневно хибриди. От тях 86 000 са в САЩ, 16 800 в Китай, а в Германия - 1400. Проучени са общо 66 модела в 202 различни модификации, като при всички са установени по-високи нива на СО2.
  
 
хибриди
 
  
Средно отклонението между обявените и реалните данни за вредни емисии е между 100 и 170%. При някои модели, най-вече тези в Китай, тя достига до 450-700%. Подобно нещо се случва и в Нидерландия – 100-700%, в Германия – 150-400% и Норвегия – 160-230%. В САЩ показателите за превишаване на емисиите на СО2 в реални условия е между 50 и 350%.

Основната причина за разликата са методите за измерване на вредните емисии – WLTP и NEDC, но роля играе и инфраструктурата в съответната страна. А дори в развити държави все още броят на станциите за зареждане не е достатъчен. В Германия и Нидерландия например, собствениците на корпоративни хибриди предпочитат да използват стандартно гориво, вместо да търсят терминал за зареждане. А това оказва и влияние върху резултатите.
  
  
хибриди


0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 3 месеца )
    Кажете кои са тия изследвания, кои са тия учени? Даите линк към официалната информация, така просто статията ви няма покритие. просто е бля- бля -бля. Лошо Захариев, лоошо!
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    А е много вероятно и в близките няколко години, хибридните автомобили да имат много по-здрави двигатели, защото нямат необходимостта да жъдат турбинирани и изстискани на максимум, за да покрият евро стандартите. Както вече виждаме е пълно с турбинирани миксери, трицилиндрови така нататък. И няма как някой да ме убеди че такъв двигател ще изкара повече от 300-400к без сериозни ремонти. А хибриди на тоята и още повече Лексус без проблем правят по над 500к включвам електромор, батерия и двигател
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Доста относителна статистика и грешно описана. Автомобилите могат да си покрият обявените стойностти, но просто хората не ги използват адекватно. Относно мнения на хора разбирачи, без да са карали хибрид е малко безмислено. Отново от кола до кола има огромна разлика, но ако нямате намерение да зараждате plug-in, то пълният хибрид е по-добър вариант.
  • #25
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да, точно това е проблема. 90% от тия плъг-ин хибриди не помирисват контакт никога и това пак е резултат от проучване. Остава въпроса защо ги купуват. Купуват се единствено заради щедрите субсидии, каквито у нас няма разбира се. И там идва големия проблем, дават се едни пари за да стимулират нещо замърсяващо колкото и другите коли. Плъг-ин хибрида е о.к, но да живееш в къща и да го зареждаш често. Цената на автомобила обаче, ако няма субсидии, обезмисля цялото това зареждане на гориво и ток.
  • #24
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Alex ( преди 3 месеца )
    За каране основно извънградско по магистрала, хибрида е безполезен. По- високото тегло от батерията и електромотора с около 180 кг при Тойота, дава повишен разход на гориво. Но в града разход под 5/100 е съвсем реален. Няма напълно универсално решение. За толкова време обаче, Тойота трябваше да промени и подобри използваните батерии.
  • #23
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Той ( преди 3 месеца )
    А нещо за мръсното производство на батериите. А на електричеството от ТЕЦ-овете ? Ако бяхме на атомна и слънчева енергия и се зареждахме на воля ок, но ...
  • #22
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    тоя предния майтапчия нещо - електрически, па автомобил!!
  • #21
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Carl Zeiss ( преди 3 месеца )
    Значи, карам си електрическия автомобил и се чувствам прекрасно! Приятна вечер на всички.!
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хората карат повече на бензин, защото все още заряданите станции са много-много малко, а и цената на зареждането непрекъснвато расте. Наскоро една от най-големите фирми, които поставят зарядни станции и имат договори с Фолксваген и някои други немски марки, внезапно реши и си вдигна цените за зареждане, ако не си им абонат или колата ти не е от марките, с които работят. Извиване на ръце. Та това е още една причина хората да карат на бензин или дизел.
  • #19
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Х ( преди 3 месеца )
    Лятото от Бургас в неделя си тръгват около 20 000 "електрички", а къде зареждат?