IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо реалната вреда от хибридите е по-голяма от обявената?

Ново проучване показва, че този тип автомобили съвсем не са толкова екологични

Зареждащите се хибриди се появиха като логичен преход от двигателя с вътрешно горене към чистото електрическо задвижване. Идеята бе с тях шофьорите да попривикнат със зареждането, докато цената на чистите електромобили падне достатъчно, а инфраструктурата за зареждане се разшири.
  
  
хибриди

  
Съвместно изследване на американски и европейски учени обаче показва, че хибридите има редица недостатъци. Основният от тях е, че те не са толкова екологични, колкото ги представят техните производители. Оказва се, че в реални условия нивата на вредни емисии при тях са между 2 и 4 пъти по-високи от обявените. И на практика е невъзможно да бъде постигнат посоченият разход на гориво от 3 л/100 км.

Изследването, което е по-скоро допитване, е проведено в САЩ, Северна Америка и Европа. В него са участвали над 100 000 собственици на корпоративни и частни автомобили, които карат всекидневно хибриди. От тях 86 000 са в САЩ, 16 800 в Китай, а в Германия - 1400. Проучени са общо 66 модела в 202 различни модификации, като при всички са установени по-високи нива на СО2.
  
 
хибриди
 
  
Средно отклонението между обявените и реалните данни за вредни емисии е между 100 и 170%. При някои модели, най-вече тези в Китай, тя достига до 450-700%. Подобно нещо се случва и в Нидерландия – 100-700%, в Германия – 150-400% и Норвегия – 160-230%. В САЩ показателите за превишаване на емисиите на СО2 в реални условия е между 50 и 350%.

Основната причина за разликата са методите за измерване на вредните емисии – WLTP и NEDC, но роля играе и инфраструктурата в съответната страна. А дори в развити държави все още броят на станциите за зареждане не е достатъчен. В Германия и Нидерландия например, собствениците на корпоративни хибриди предпочитат да използват стандартно гориво, вместо да търсят терминал за зареждане. А това оказва и влияние върху резултатите.
  
  
хибриди


0 от 500
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    //// ( преди 3 години )
    Около заводите, но пак си е в атмосферата. Пак казвам, не отричам ел. колите, но според мен по-добрият вариант е водород, слънчева енергия, говореше се нещо за студен ядрен синтез. Да не говорим от накладките и гумите още колко твърди прахови чсадтици се отделят. Повече ме дразни насаждането на ел.колите от колкото реално да искат да променят нещо. Защото ако всички минем на ел.коли от къде толкова електроенергия за зареждането им?
  • #4
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Инженер ( преди 3 години )
    Нищо подобно. Крайградският ТЕЦ първо е на газ и второ има сероочистваща инсталация, за разлика от барутниците без катализатор и избушени DPF-и. Трето: кола на ток от ТЕЦ има емисии 80-100 г. CO2/km. Петролна кола има общи емисии между 300 и 500 като се включат емисиите по добив, транспорт, рафиниране и дистрибуция на петрола. 3-5 ПЪТИ отгоре. 5 на един гола говори ли ти нещо? И пето: зареждаемите хибриди с пробег 40-80 км само на ток имат НУЛЕВИ емисии в града. На нас точно това ни трябва.
  • #3
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    1 и 2 правилно поставяте въпроса колко са верни показателите по каталог, но интересно е чистите дизели (особено на VW) колко реално вредни емисии бълват когато се тестват на пътя, а не в лаборатория. Освен тва замърсяването от производството на електромобили е концентрирано във и около заводите им. Вече има напредък в улавянето на СО2 от атмосферата и при поставянето на такива инсталации до заводите ще се намали СО2 в атмосферата много по-ефективно.
  • #2
    12 rate up comment 10 rate down comment
    //// ( преди 3 години )
    Ами и те ел.автомобилите не са еко. Производството им е много замърсяващо. И беше доказано, че един ДВГ с евро 6 ще отдели CO2, колкото е еквивалента на един прозиведен ел.автомобил след 10 г. Така че, това с ел. колите е една насилствена политика на правителствата. Не отричам технологичното развитие, но не смятам, че ел. колите са решение на проблема с екологията.
  • #1
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Мда, миналото лято се возих в такси Приус чисто нов в Италия и показваше разход от около 7/100, но тук сектантите разправят за двойно по малък разходМухахаха