IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Топ 10 на употребявани коли с фабрична газова уредба

Това ли е най-добрият начин да се спестят пари при шофиране?

От доста време течният пропан бутан се опитва да се наложи като алтернативно гориво при автомобилите, но не успява да получи тракция и продължава да бъде по-скоро нишов избор. Горенето на пропан бутан е по-чисто от горенето на бензин, но това изглежда не е от значение за европейските правителства, които предпочитат да съсредоточат своите субсидии в развитието на електрически автомобили.

 

lpg refueling usa


В Европа колите на пропан бутан са около 15 милиона, като са най-популярни в Полша и Италия. Причината за това е, че двете държави предлагат най-добрите данъчни облекчения на собствениците на коли на газ, следователно най-много хора решават да преминат на газ. В България също има опити за данъчни облекчения, но засега те не са приети официално. Държавата с най-добри условия за каране на пропан бутан навярно е Япония, където 90% от такситата са с фабрична газова уредба.

В повечето случай, когато собственик на автомобил реши да мине на газ, се монтира допълнителна система в колата включваща обемист резервоар, маркучи които да свързват двигателя с резервоара, и няколко други дреболии. Често се случва да се загуби солидна част от багажника на автомобила, за да се намери място за резервоара, а пък за самото качество на инсталацията, трябва да се доверите на сервиза който сте избрали. Освен това, в много от случаите трябва да преминете поне 10 000 км., преди системата да се изплати чрез по-ниските разходи на километър спрямо на бензин. 


japanese taxi lpg


Има, обаче, и друг начин да карате кола на газ и да пестите от разходи -  употребявана кола с фабрична газова уредба. Тези системи са замисляни за вграждане в автомобила още от самото начало и за това много от колите с фабрична газова уредба не губят съществено място в багажника. Освен това, системите, поставени от голям производител, обещават да са много по-безпроблемни от тези поставени в квартален гараж, защото производителите могат да си позволят голям бюджет за безопасност, от което клиентите печелят.

Повечето големи автомобилни производители предлагат модели с фабрична газова уредба от няколко години вече, но продажбите са ниски. В галерията по-долу сме подбрали 10 от тях, които са добра покупка, ако все пак се появят в обявите за употребявани коли. Заради все още сравнително слабата популярност на системите за пропан бутан, цената на употребявани модели с фабрични такива е съпоставима с моделите без, т.е. доплащането за системата, когато колата е била нова, е покрито от първия собственик, а за вас остава само да пестите пари от разходи на километър.

10 употребявани автомобила с вградена газова уредба (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #4
    31 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Българинът много ги разбира , но наводниха страната с дизели, които хич не са за нашите разстояния. Дизелът (особено Е5,Е6) зимата докато загрее и го гасиш , така на всеки 100 км филтърът се запушва , и е "голям кеф" да паркирам пред вкъщи и на екрана да излезе едно съобщение " филтър в процес на самопочистване, моля не тасете днигателя"... Купуваайте си на газ и се радвайте на живота.
  • #3
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Гражданин ( преди 3 години )
    Браво, чудесна статия. Събрани колите с фабрична газ на 1 място. Някога, когато като бензина мина 2 лв, всичко живо мина на газ. Наскоро като почнаха да се продават дизели за по 1500 лв, всичко мина на нафта. А дано се изпедепцат хората отново и държавата вземе да се освести и да въведе най-накрая облекчения за каране на газ! Доказано най-често е - в складове с хора по закон са разрешени само газокари и електрокари.
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Дъ Въ и Бъ ( преди 3 години )
    Хондата на снимката е CITY a не CIVIC!!!
  • #1
    23 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Звучи добре, даже прекалено добре. За Шкода съм чел, че има някакъв редуктор, ако не бъркам, който след пробег 200 000 км. трябва да се замени. Е, при официалния вносител бил няколко хиляди лв. ПС. моля да се спре с това за кварталния газаджия, защото се слагат всички под общ знаменател. Имам две коли на газ, монтирани чисто нови ГИ, при точно избрани газаджии спрямо марката, а и модела на автомобила.