IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Топ 10 на употребявани коли с фабрична газова уредба

Това ли е най-добрият начин да се спестят пари при шофиране?

От доста време течният пропан бутан се опитва да се наложи като алтернативно гориво при автомобилите, но не успява да получи тракция и продължава да бъде по-скоро нишов избор. Горенето на пропан бутан е по-чисто от горенето на бензин, но това изглежда не е от значение за европейските правителства, които предпочитат да съсредоточат своите субсидии в развитието на електрически автомобили.

 

lpg refueling usa


В Европа колите на пропан бутан са около 15 милиона, като са най-популярни в Полша и Италия. Причината за това е, че двете държави предлагат най-добрите данъчни облекчения на собствениците на коли на газ, следователно най-много хора решават да преминат на газ. В България също има опити за данъчни облекчения, но засега те не са приети официално. Държавата с най-добри условия за каране на пропан бутан навярно е Япония, където 90% от такситата са с фабрична газова уредба.

В повечето случай, когато собственик на автомобил реши да мине на газ, се монтира допълнителна система в колата включваща обемист резервоар, маркучи които да свързват двигателя с резервоара, и няколко други дреболии. Често се случва да се загуби солидна част от багажника на автомобила, за да се намери място за резервоара, а пък за самото качество на инсталацията, трябва да се доверите на сервиза който сте избрали. Освен това, в много от случаите трябва да преминете поне 10 000 км., преди системата да се изплати чрез по-ниските разходи на километър спрямо на бензин. 


japanese taxi lpg


Има, обаче, и друг начин да карате кола на газ и да пестите от разходи -  употребявана кола с фабрична газова уредба. Тези системи са замисляни за вграждане в автомобила още от самото начало и за това много от колите с фабрична газова уредба не губят съществено място в багажника. Освен това, системите, поставени от голям производител, обещават да са много по-безпроблемни от тези поставени в квартален гараж, защото производителите могат да си позволят голям бюджет за безопасност, от което клиентите печелят.

Повечето големи автомобилни производители предлагат модели с фабрична газова уредба от няколко години вече, но продажбите са ниски. В галерията по-долу сме подбрали 10 от тях, които са добра покупка, ако все пак се появят в обявите за употребявани коли. Заради все още сравнително слабата популярност на системите за пропан бутан, цената на употребявани модели с фабрични такива е съпоставима с моделите без, т.е. доплащането за системата, когато колата е била нова, е покрито от първия собственик, а за вас остава само да пестите пари от разходи на километър.

10 употребявани автомобила с вградена газова уредба (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #14
    7 rate up comment 38 rate down comment
    не по темата ( преди 3 години )
    Много пъти българинът напълно оправдава поговорката че "икономията е майка на мизерията"- за някакви 10-15 хил км/годишно е все едно газ/бензин/дизел. Голям праз че на газ ще спестиш 600-800лв, при положение че на новите коли едно влизане в сервиза са от 500кинта на горе. Ако това ще те оправи в живота - закривай.
  • #13
    29 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Нищо не се казва за реглаж на клапаните при автомобили с АГУ.Знам ,че трябва да се прави през 30-35к км. Иначе съм за каране на газ евтино гориво и по-малко замърсяване.Незнам защо не се поощрява от държавата ??
  • #12
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Аууу ( преди 3 години )
    В България няма качествени горива бензин 100 свети чек нафта пак същото газта пълен ***. Едно зареждане в гърция всичко си отива на мястото.
  • #11
    24 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако искаш евтино - кола на газ, но ти да си я сложиш. Европееца за да купи или сложи газ, значи планира да я сцепи от каране. Ако за дизел 30к км на година е нормално, за газта говоеим за 50к.
  • #10
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Спас ( преди 3 години )
    Номер1, прав си, но заводските са и с подобрени колектори!!! Имат и компресори!
  • #9
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Спас ( преди 3 години )
    Корсата е най- най добрата!!! Имам я от 3 години си джъткам на газ нез проблеми!!! 5 години гаранция?!
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    didroman ( преди 3 години )
    VW Touran никъде не видях
  • #7
    9 rate up comment 6 rate down comment
    didroman ( преди 3 години )
    VW Touran никъде не видях
  • #6
    26 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Смешни коли,а фабрична и вградена газова система са 2 различни неща. Имам шевролет с вградена уж заводски газова brc,ок но я издържах 30 -40хил км,и я замених с метанова. А сега да спомена и КИА К5 ,е това е ФАБРИЧНА система 5то поколение течна фаза Продан бутан,измислена направена ,и понеже е перфектна дори не са си направили труда да слагат бензинов резервоар. Пали на газ при -20 така както си пали при +20 градуса. Но се произвежда за Корея,тук сме много еко ама друг път.
  • #5
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-добрата кола на гас е Порше втора ръка.