IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо двигателят с вътрешно горене още дълго време ще е с нас

Няколко любопитни факта за агрегата, без който не можем да си представим автомобилната индустрия

Двигателят с вътрешно горене все още е най-разпространеният при автомобилите. И ще е така още доста време, макар електромобилите да стават все по-популярни и отделни държави да планират забраната за продажби на превозни средства с ДВГ след няколко години.


dwigatel


Вече има все повече хора които отричат конвенционалните двигатели, за сметка на електрическите, при това - не само от екологична гледна точка. Феновете на електромобилите освен всичко друго изтъкват техният моментален въртящ момент и по-добрата им динамика. Но пък кой не се е вълнувал от невероятния гърлен звук на масивен двигател или от свистенето на добре "надуто" турбо.

Така или иначе, двигателят с вътрешно горене все още е тук и ще ви разкажем няколко любопитни и забавни факта за него:

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    sam ( преди 3 години )
    в космоса това че няма кислород е най малкия проблем за ДВГ...ще се докара до там и ще заработи.... но как ще съсздадете реактивна тяга с ДВГ?
  • #20
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тинтирито ви го каза 100 пъти - като цяло: от момента на производство на батерията до нейното рециклиране/унищожаване/ електро-мобилите изобщо не са по-екологични от един средно-статистически дизел за 15 год. експлоатация!!
  • #19
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Всичките тука псевдо-фенове на "екологията", като се появи нещо за Грета Тунберг, в един глас "знаят" какво точно е необходимо на момето, ама сега тука по-големи католици и от папата, разбираш ли!!
  • #18
    4 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Новите химии за батерии са безкобалтови и ползват никел - като алпаката на мивката у вас. Проучвания, добив, транспорт, рафиниране, дистрибуция и горене на нефт ВИНАГИ е бил и ще бъде по-мръсен процес от всяко друго производство на продукт и всеки друг вид енергия. Петролът е геополитика и зависимост. Местната енергия е икономически възход и сигурност: независим си, не внасяш, парите ти остават тук. ДВГ има под 30% КПД, ел. моторът - над 90. Градското замърсяване е страшен бич. Толкоз по въпроса
  • #17
    4 rate up comment 5 rate down comment
    RIMAC ( преди 3 години )
    Някога в Щатите като са изграждали електропреносната мрежа, са излизали статии - защо газените лапми още дълго време ще са с нас... Същите глyпости както тук. Огледайте се в паркоместата по молове и синя зона - дали има и ЕДНО без петна от масло. Вижте значението на думата СМОГ и ще ви стане ясно защо изкопаемите брички, работещи на кафяво, вече са минало за музея.
  • #16
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    #19 Аз ли? Аз смятам, че природата си е добре. СО2 не го смятам за толкова голям проблем, колкото минната дейност, която унищожава огромни площи и хабитати. И за това казвам, че само ДВГ, чрез синтетичните горива, за които не е нужно да копаеш могат да я спасят!
  • #15
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    #20 Да съм казал нещо за мощност? Говорех за кеф! Извинявай ама жена ти ако е грозна и без ц**и по-добре си гледай лъскавите по филмите ;) За ежедневието не ми трябва безумно ускорение, 150 коня са повече от достатъчно. Дори за кеф не ми трябват повече. От 600 коня Ролс Ройс и 160 коня Лотус бъди сигурен, че ще взема Лотуса, ако иде реч за кефа. Кефа бате от колата, без звука, да ти вляза в примера е като секса с презерватив...
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Постоянно ни заливат с калкулации, които показвали, че при производството на батерии се отделяли по-големи кол-ва парникови газове и се ползвали повече природни ресурси, отколкото ако си кютаме двг-тата, повечето от които нафтови печки. Ето че тази откровена пропаганда си е свършила работата - повечето от Вас са убедени, че това е вярно, макар очевадно това да е абсолютно невъзможно.
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    #12 С написаното в общи линии казваш, че звука от V8 двигател е глупост?! Ами те производителите точно заради това, че новите еко-простотии доведоха да липса на звук се принудиха да го генерират в купето! С е-кола за малко емоция трябва да и скъсам г**а и да разчитам на ускорението, докато V8 мога да си карам с 20 км в квартала и да се кефя на нежното боботене на едно живо нещо под капака, а не "синтетиката" на ел. мотора. В общи линии предлагаш да правя виртуален секс, вместо с истинска жена ;)
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    #8 Батериите казваш се рециклират на 90% ще оставим на страна, че 10% от тия токсини не подлежат на никава манипулация, ще приемем че както ядреното гориво ще се съхранявт по надлежен път. Проблема обаче е, че в света няма система успяла да постигне 100% обхват за събиране на отпадъците. А сега си представи, че отново само 10% (което е утопия да постигнеш и такъв обхват) от батериите остават да "гният" безстопанствени където падне какви ще са последиците за земя и вода наоколо. Е, мерси но НЕ!