Двигателят с вътрешно горене все още е най-разпространеният при автомобилите. И ще е така още доста време, макар електромобилите да стават все по-популярни и отделни държави да планират забраната за продажби на превозни средства с ДВГ след няколко години.
Вече има все повече хора които отричат конвенционалните двигатели, за сметка на електрическите, при това - не само от екологична гледна точка. Феновете на електромобилите освен всичко друго изтъкват техният моментален въртящ момент и по-добрата им динамика. Но пък кой не се е вълнувал от невероятния гърлен звук на масивен двигател или от свистенето на добре "надуто" турбо.
Така или иначе, двигателят с вътрешно горене все още е тук и ще ви разкажем няколко любопитни и забавни факта за него:
Жан Жозеф Етиен Леноар e белгийски инженер, който създава своя ДВГ през 1859 година. Патенти за подобен агрегат имало и доста години преди това, но нямали комерсиален успех. По същество, двигателят на Леноар е по-скоро модифицирана парна машина, която използвала въглищен газ, а гориво-въздушната смес не била компресирана.