Като всяка техника, и автомобилите се повреждат - и това не е краят на света, разбира се, защото могат да се поправят. Неприятно е обаче, когато повредите са съществени и засягат най-жизненоважните и скъпи компоненти - особено двигателя. А твърде често проблемите с мотора са резултат от привидно дребни, но вредни навици на шофьорите.
10 вредни навика, които убиват двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Потегляне без подгряване на мотора
Мнозина вярват, че да се остави двигателят да загрее преди потегляне е отживелица от ерата на москвичите и запорожците. Не е така. И в най-съвременните двигатели, с най-сложната управляваща електроника, пак е необходимо леко да се повиши температурата, преди да се подложат на натоварвания.
Изстиналото през нощта масло се е сгъстило и не смазва толкова ефективно. Дайте му шанс леко да се загрее, преди да подложите буталата и останалите движещи се части на по-сериозни натоварвания. Температурната амплитуда в буталата при студен старт и незабавна пълна газ е от порядъка на двеста градуса. Логично материалите не издържат.
Минута и половина - две работа на празен ход са напълно достатъчни, и след това десетина минути каране със спокойно темпо.
Впрочем в много страни със студени зими, каквато е и българската, масово се използват системи за външно подгряване на двигателя - като на снимката.
Мнозина вярват, че да се остави двигателят да загрее преди потегляне е отживелица от ерата на москвичите и запорожците. Не е така. И в най-съвременните двигатели, с най-сложната управляваща електроника, пак е необходимо леко да се повиши температурата, преди да се подложат на натоварвания.
Изстиналото през нощта масло се е сгъстило и не смазва толкова ефективно. Дайте му шанс леко да се загрее, преди да подложите буталата и останалите движещи се части на по-сериозни натоварвания. Температурната амплитуда в буталата при студен старт и незабавна пълна газ е от порядъка на двеста градуса. Логично материалите не издържат.
Минута и половина - две работа на празен ход са напълно достатъчни, и след това десетина минути каране със спокойно темпо.
Впрочем в много страни със студени зими, каквато е и българската, масово се използват системи за външно подгряване на двигателя - като на снимката.