IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо двигателят с вътрешно горене още дълго време ще е с нас

Няколко любопитни факта за агрегата, без който не можем да си представим автомобилната индустрия

Двигателят с вътрешно горене все още е най-разпространеният при автомобилите. И ще е така още доста време, макар електромобилите да стават все по-популярни и отделни държави да планират забраната за продажби на превозни средства с ДВГ след няколко години.


dwigatel


Вече има все повече хора които отричат конвенционалните двигатели, за сметка на електрическите, при това - не само от екологична гледна точка. Феновете на електромобилите освен всичко друго изтъкват техният моментален въртящ момент и по-добрата им динамика. Но пък кой не се е вълнувал от невероятния гърлен звук на масивен двигател или от свистенето на добре "надуто" турбо.

Така или иначе, двигателят с вътрешно горене все още е тук и ще ви разкажем няколко любопитни и забавни факта за него:

0 от 500
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    sam ( преди 2 месеца )
    в космоса това че няма кислород е най малкия проблем за ДВГ...ще се докара до там и ще заработи.... но как ще съсздадете реактивна тяга с ДВГ?
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    смешки ( преди 2 месеца )
    Страшни сте. Естествено поради факта, че сте суперкомплексирани пак сте от коли сте скочили на жени. Статията е чист лобизъм.
  • #31
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Лъже ( преди 2 месеца )
    Той тинтирито може да казва каквото си иска, но това е лъжа. Настоящите батерии на Тесла издържат над 500 хиляди километра и то на бързо зареждане. Въглеродния отпечатък на такава батерия по най-песимистичния сценарий е 15 тона CO2. Чисто нов дизел отделя 130гр со2/км, което за 500 000км са 65 тона co2. А новите батерии ще издържат по милион и половина километра, преди нужда от рециклиране. Знаеш ли колко киселинен дъжд ще образува един дизел за толкова километри?
  • #30
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тинтирито ви го каза 100 пъти - като цяло: от момента на производство на батерията до нейното рециклиране/унищожаване/ електро-мобилите изобщо не са по-екологични от един средно-статистически дизел за 15 год. експлоатация!!
  • #29
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Всичките тука псевдо-фенове на "екологията", като се появи нещо за Грета Тунберг, в един глас "знаят" какво точно е необходимо на момето, ама сега тука по-големи католици и от папата, разбираш ли!!
  • #28
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 26 ( преди 2 месеца )
    Тинтири е от този тип хора, който е страшно загрижен и би си дал живота за здравето на дечицата в Конго, както и милее за пустинята в Чили, в която доказано няма живот, но се добива литий, но в същото време въобще не го интересува здравето на децата му, нито неговото собствено, да не говорим за здравето на околните които обгазява и разболява.
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 2 месеца )
    Жена ми има красиво лице и хубаво тяло с стегнати гърди среден размер. Това че на тебе ти доставя удоволствие да гледаш големи силиконови бомби и джуки, на "страстни" жени, които крещят все едно ги колиш, когато правите любов, си е твой избор за красота. Точно както карам 240 коня автомобил перфектно пътно поведение, който не можеш да го чуеш, когато се прибирам нощно време. В същото време имам един съсед с golf 150 коня, който се чува на затворен прозорец през три улици през деня.
  • #26
    4 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 2 месеца )
    Новите химии за батерии са безкобалтови и ползват никел - като алпаката на мивката у вас. Проучвания, добив, транспорт, рафиниране, дистрибуция и горене на нефт ВИНАГИ е бил и ще бъде по-мръсен процес от всяко друго производство на продукт и всеки друг вид енергия. Петролът е геополитика и зависимост. Местната енергия е икономически възход и сигурност: независим си, не внасяш, парите ти остават тук. ДВГ има под 30% КПД, ел. моторът - над 90. Градското замърсяване е страшен бич. Толкоз по въпроса
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гуми ( преди 2 месеца )
    Нищо не каза какво правиш с гумите? Да не би твоята кола да не замърсява околната среда? А какво правим с NOx, който се отделя при всякакво горене, дори да гориш водород? Ако за производството на батерии ще разкопаеш еднократно в другия край на света, а след това ще ползваш тези материали векове, то при движението ти д ДВГ, отделяш отровни NOx, които тровят всички наоколо, включително и собствените ти деца, а при свързване с водата се образуват киселинни дъждове, които унищожават растенията ...
  • #24
    4 rate up comment 5 rate down comment
    RIMAC ( преди 2 месеца )
    Някога в Щатите като са изграждали електропреносната мрежа, са излизали статии - защо газените лапми още дълго време ще са с нас... Същите глyпости както тук. Огледайте се в паркоместата по молове и синя зона - дали има и ЕДНО без петна от масло. Вижте значението на думата СМОГ и ще ви стане ясно защо изкопаемите брички, работещи на кафяво, вече са минало за музея.