IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo обясни защо ограничава колите си точно на 180 км/ч

Числото не е избрано случайно от шведския производител

През март миналата година Volvo анонсира, че всички нови автомобили на марката ще получат ограничител на максималната скорост от 180 км/ч. Отскоро тази идея е реализирана и на практика, като тя е част от стратегията на компания за намаляване на смъртността по пътища.


Volvo


Шведите са категорични, че именно високата скорост е причина за катастрофите с фатален край. А за тях сигурността на пътниците и шофьора на автомобила са основен приоритет при разработката на нови модели. Защо обаче е избрано именно числото 180, а не някое друго?

В интервю за Autocar директорът на центъра за безопасност на Volvo – Малин Екхолм, обяснява, че реално няма никакви причини, поради които автомобилът да движи с повече от 180 км/ч. Тази скорост от по-висока от лимита, налагат в почти всички държави по света, така че принудителното ограничение на скорост в случая демонстрира сериозността на намеренията на марката.

„Това число позволява да де поддържа баланс между безопасността и свободата на придвижване. А действията на Volvo със сигурност ще сложат началото на много сериозен диалог по тази тема, уверен е Екхолм.

Снимка: Volvo

0 от 500
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Просто имаше статия че с 65км/ч в сблъсък на пешеходец и джипка пешеходеца има нулев шанс иначе с модерна кола (и отлична оценка за безопасност) може и с доста над 65 да оцелееш а при над 180 не знам предполагам има нулев шанс в каквато и кола да е
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    65 е смъртоносно, но не 65 км/ч абослютна скорост, а 65 к/ч разлика между теб и това което блъскаш. Така че ако не си летец и караш нормално със 120-130 и блъснеш камион с 90 имаш добър шанс.
  • #3
    16 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Предвид че с изключение на о-в Ман и половината аутобани в Германия, никъде в цивилизования свят намаш ограничение повече от 140 защо не сложат толкова. Хайде малко отгоре (предвид че само ние и Полша сме със 140, 150 би било достатъчно). Евентуално когато GPS-a "надуши" че си на писта или споменатите места и да се изключва ограничителя.
  • #2
    3 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ето, аз слагам "началото на много сериозен диалог по тази тема" - според мен няма логика в това действие и цялостното мислене по този начин: знаем от crash тестовете, че всеки сблъсък над 65 км/ч е равен на сигурна смърт и с колани, и с възглавници. Оттук нататък каква е логиката да се ограничава скоростта на 180 или 250, или 80 км/ч? Или направи всички коли с едноцилиндров, 40 к.с. двигател и не им разрешавай да вдигат повече, или не ограничавай хората да се пребиват и да убиват другите...
  • #1
    5 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ето, аз слагам "началото на много сериозен диалог по тази тема" - според мен няма логика в това действие и цялостното мислене по този начин: знаем от crash тестовете, че всеки сблъсък над 65 км/ч е равен на сигурна смърт и с колани, и с възглавници. Оттук нататък каква е логиката да се ограничава скоростта на 180 или 250, или 80 км/ч? Или направ