През 2022 г. ще се състои представянето на модернизираната версия на архитектурата на SPA 2, върху която ще бъде изградено новото Volvo XC90. След рестайлинга платформата ще се обзаведе с хардуерна поддръжка за усъвършенствани модификации на системи за автономно шофиране.
От своя страна интегрираният в покрива лидар Lumina ще стане част от автопилота Highway Pilot, който комбинира цялата бордова електроника в обща мрежа и работи въз основа на софтуера Zenuity.
Благодарение на активния далекомер ще се формира карта на района в реално време. Освен това точността му е толкова висока, че от разстояние 250 м оборудването ще може да определи в каква поза се намира шофьорът, както и положението на ръцете и краката му.
Шведският автомобилен производител пази детайлите в тайна, но очевидно става въпрос за автопилот от трето ниво на автономия по скалата на SAE. С други думи, в определени случаи шофьорът ще може да пусне ръцете си от волана и дори да не обръща внимание на пътя.
Системата ще работи само по някои магистрали по света, но създателите обещават разширяване на географията, след като започнат да се появяват нейни актуализации.