IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi се отказва от автопилота на А8

Законови ограничения пречат на появята на технологията

Системата за автономно управление от трето ниво, анонсирана за Audi A8, няма да се появи при сегашното поколение на флагмана на марката. Законодателните ограничения не позволяват технологията да бъде хомологирана никъде по света, а освен това срещу нейното използване вече се борят юристите на големите корпорации. Причината е, че при инцидент вината няма да бъде на водача, а на фирмата-производител.


Audi A8


Системата Traffic Jam Pilot, която съответства на третото ниво на автономност по класификация SAE, би позволи на Audi A8 да се придвижва в напълно безпилотен режим по магистрали и шосета с много платна дори при плътно движение, като средната скорост няма да превишава 60 км/ч. Технологията позволява на шофьора не само да махне напълно ръце от волана, но и да не следи непрекъснато пътя пед него. В случая на необходимост, системата предупреждава водача със звуков сигнал и при нужда (ако не последва реакция) спира автомобила напълно.

Нито едно действащо законодателство по света, засягащо движението по пътищата, обаче не може да позволи използването на Traffic Jam Pilot на обичайни пътища. Освен това, много експерти и адвокати се съмняван, че технологията ще бъде използвана не само в такива условия, което ще доведе до увеличаване на пътно-транспортните произшествия. А вината за тях ще е на произодителите.


Audi A8

По същите причини компанията Volvo се отказа от Level-3 (ниво 3) на своя пилот. В крайна сметка шведите решиха, че системата не е безопасна и се насочиха към разработката на по-усъвършенствани технологии.

Снимки: Audi 

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 12 ( преди 5 месеца )
    Точно.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 5 месеца )
    Всички производители знаят за законодателните ограничения, но само един реши да си прави реклама че ще пуска сериен автопилот. Всички знаем кои е връзват на подобни партенки.
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Този крах беше неизбежен. Колкото и да им се искаше на меринджеите да стане бързо, технологиите са още в ранен етап на развитие. Честно казано, дори продаваните в момента системи от първо и второ поколение правят толкова много грешки, че въобще не е трябвало да се хомологизират. Но тестовите процедури са много повърхностни.
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до 7 ( преди 5 месеца )
    Трик е когато ти продават нещо, което не можеш реално да ползваш без отговорността за неговите грешки да падне върху теб, но което украсява "качествата" на продукта. Все едно да ти продадат телефон с апп, който не може да се активира, но да ти обясняват какъв технологичен продукт е телефона заради този апп. Автономното управление реално не е автономно, ако ти трябва да го управляваш и да "се пазиш" от негови грешки.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #8 Бъркаш автопилота с автономните системи. Не са едно и също да знаеш! Автопилота е асистент, а не заместител на водача на превозното средство. Мисли малко повече, а не да си съчиняваш и си уточни термините кое какво е!
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Много точно са подсказали в статията къде е непреодолимия проблем в тази технология - а именно в носенето на отговорността . От законова гледна точка в момента всякакви "автопилоти" са със статут на обикновен темпомат . Цялата отговорност за шофирането се носи от водача , той е длъжен да следи пътя и да е в готовност за реакция . Но това не е автопилот . Истинския автопилот трябва да освобождава водача от всякаква ангажираност освен да подържа системата изправна .
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Трик е когато те лъжат за нещо и ти го продават за нещо друго с други показатели, а не с обявените. Трик или дирекна лъжа най-точно казано е дизелгейт, когато немците лъгаха контролните органи и клиентите си. Автономното управление не е трик. Продават ти го, но трябва да спазваш определени условия. Не ги ли спазаваш си носиш отговорността. Това е все едно да си купиш нова кола да не ходиш да я обслужваш и после производителя да ти е виновен, че по задължение не си отишъл да ти сменят маслото.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 5 месеца )
    Трик е това, че това не е реалистична прагматична употреба на автомобила, по причини които и ти каза: носиш отговорност. Ако не си някой дето пие белина никога няма да си го причиниш. С други думи, трик е.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Продължение: та колите ще са задължително с интернет вътре, както са Тесла. Ще има камери и записващо устройство, като черна кутия на самолетите. Тук само, че всичко ще се записва на сървър. Кой, как и за какво ще ползва тези записи можем само да гадаем, но при всички случай няма да е в наша полза. Така, че карайте си колите и се радвайте на живота, докато все още не е дошло това време!
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #2 Точно така е. Не е по силите на никоя автомобилна компания. Тук нещата опират не само до автомобили, а и до много други неща извън тях. Все пак съм на мнение, че нещата могат да станат напълно работещи и колите да се движат 100% автономно без участието на човека, когато започнат да си комуникират. Тогава ще трябва всички коли да са свързани в обща мрежа. Стане ли това обаче, свободата на човека отива в канала. Натам обаче вървят нещата. Скоро няма да могат да се продават коли без интернет вът