IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Volvo видя полза от пандемията

Кризата ще насочи хората към електромобилите, смята Хокан Самуелсон

Главният изпълнителен директор на Volvo – Хокан Самуелсон, разкри очакванията си за промените, които ще претърпи автомобилният пазар след края на пандемията COVID-19. Според него, случващото  се в момента ще ускори масовото преминаване към електромобили, тъй като ще ги направи по-популярни. В същото време, хората в големите градове ще се откажат от личните си коли и ще се насочат към услугите за автомобили под наем.


Volvo


Самуелсон е убеден, че след епидемията именно електомобилите ще започнат да играят главна роля в ежедневието на хората. Пред шведските медии той заяви, че е наивно да се очаква, как след няколко месеца хората ще се завърнат в шоу-румовете на големите производители и ще поискат да си купят автомобил с бензинов или дизелов двигател.

„Електрификацията ще се ускори, като за това ще трябва да помогнат и правителствата на отделните държави. Властите трябва да започнат да харчат повече пари за нови технологии, а не за стари“, категоричен е шефът на Volvo.

Самуелсон също така е на мнение, че ще се промени и формата за собственост на автомобила. Хората все по-често ще се отказват от покупката на това кола и ще използват услуги като съвместно ползване или краткосрочен наем. Според един от топ-мениджърите на автомобилната индустрия, концепцията за личен автомобил в града е отживелица.

Повечето експерти не са съгласни с мнението на шефа на Volvo. Те смятат, че след края на пандемията хората ще започнат да избягват обществения транспорт и ще преминат към личен. Самуелсон обаче ги опровергава с твърдението, че повечето хора или ще започнат да ходят пеша, или ще се качат на велосипеди, така че автомобилите не са решение в този случай. 

Що се касае до безпилотни превозни средства, то Самуелсон прогнозира, че те няма да се появат скоро. Самата компания Volvo вече е готова с усъвършенствана платформа SPA 2, която ще може да поддържа различни системи за автономно движение.

Снимка: Volvo

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Електричеството идвало от въглища и нефт? Ти в коя част на Калкута си? Щото в Европа ТЕЦ-овете са основно на природен газ, АЕЦ се строят повсеместно, а делът на възобновяемите енергоизточници гони една четвърт. Лондончани се возят на метро от век и половина. Та какви казваш били "въздействията" върху човешкото тяло на електротранспорта? Щото въздействията на дизела са доказани - ФПЧ навлизат директно в кръвта, защото поради размерите си не се филтрират в дихателната система. Образовай се първо
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    китайски мошеници
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 4 години )
    Пренаселването,в малки битови пространства, в мегаполисите, с неплатежоспособни потребители, е една от трудностите за развитието на "индивидуални" електромобили, защото няма как да се захранват, паркират и т.н.Затова обществените електромобили, тип автобус, са най-възможни там.Но производителите не искат. Но пък за извън мегаполисите те въобще не са оптимални, там има нужда точно от индивидуални, лекотоварни, тежкотоварни и др.електро, а те съвсем не са възможни-поне за сега и произв не могат.
  • #1
    3 rate up comment 7 rate down comment
    333 ( преди 4 години )
    И защо електрическите автомобили да са "полза"?1. Изобщо не е ясно дългосрочното им въздействие както върху човешкото тяло, така и върху природата2. Имат още много хляб да изядат, докато стигнат някои показатели на ДВГ-автомобилите.3. Все още не е измислен алтернативен начин за производство на енергия , електричеството за тези коли пак идва основно от въглища и нефт. Единственото , което прозира, са мераците на някои печалбари да се "диференцират" и да грабнат още пари за сметка на други ...