Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
1. ЖИЛИНА - Kia. Eдинствената европейска фабрика на корейската компания прави Ceed и Sportage.
2. НИТРА - Jaguar Land Rover. Най-голямата инвестиция на компанията извън Обединеното кралство. В новия завод ще се правят Land Rover Discovery, и последната генерация на Land Rover Defender.
3. ТЪРНАВА - Peugeot, Citroen. Фабриката е специализирана в компактните модели - Peugeot 208 и Citroen C3.
4. БРАТИСЛАВА - Volkswagen (на снимката). Един от най-важните заводи на групата изобщо, в който се правят VW Touareg, Porsche Cayenne, Audi Q7 и Q8, както и почти всички компоненти за Bentley Bentayga. Освен това заводът сглобява дребосъка VW Up!.