Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
5. КАЛУГА - Mitsubishi. Фабриката е за сглобка на Outlander, но по силата на стари партньорства прави още Peugeot Expert, Citroen C4 и Peugeot 408 - последните два модела отдавна са пенсионирани в Европа, но в Русия си се продават спокойно.
6. ГРАБЦЕВО, Калуга - Volkswagen. Тук се сглобяват Audi A4, A5, A6 и Q7, VW Tiguan и Polo, както и Skoda Octavia.
7. ТУЛА - Great Wall Motor. Фабрика за сглобка на кросоувърите Haval H7 и Н9.
8. ЙЕСИПОВО, Москва - Mercedes (на снимката). Свръхмодерна фабрика, построена през 2017-2018, в която засега се прави Е-класата, но в бъдеще ще стартира и производството на SUV модели.