Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
9. МОСКВА - Ростек. Тук се сглобяват познатата ни Dacia Duster (която обаче в Русия се продава като Renault Duster), а също Captur и все още живият на руския пазар Nissan Terrano.
10. НИЖНИ НОВГОРОД - ГАЗ (на снимката). Горкиевският автомобилен завод продължава да работи и да произвежда ГАЗ, Газель, Собол, както и, по силата на различни джойнт-венчъри, модели на Chevrolet, Skoda и Mercedes (лекотоварни).
11. УЛЯНОВСК - Sollers-Isuzu. Старата фабрика на УАЗ продължава да произвежда собствени всъдехоти (Патриот) и пикапи, както и модели на Isuzu за руския пазар.
12. ИЖЕВСК - Автоваз. Тук се правят Лада Веста, Лада Гранта, както и компактни модели на Nissan като Tiida.