Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
5. СЕЙНТ АТАН - Aston Martin Lagonda. Британският производител на спортни автомобили построи този чисто нов завод за възродената си дъщерна марка за луксозни лимузини, както и за първия си кросоувър - DBX.
6. ОКСФОРД - MINI (на снимката). Някогашната фабрика на Morris Motors бе изцяло преустроена, когато BMW придоби марката като част от Rover. Днес тук се правят петвратото MINI, а освен това Clubman и новото електрическо Cooper SE.
7. МАЛВЪРН - Morgan. Британски производител на класически спортни автомобили - толкова класически, че все още шаситата на повечето модели се правят от дърво. От миналата година е собственост на италианския холдинг InvestIndustrial.
8. ГЕЙДЪН - Aston Martin. От 2007 тази модерна фабрика поема цялото производство на спортни автомобили, а оригиналната работилница в Нюпорт Пагнъл днес е фокусирана върху реставрацията на класически модели на Aston.