Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
9. СОЛИХЪЛ - Jaguar Land Rover. Създадена някога като секретно предприятие от военно-промишления комплекс, днес фабриката в Солихъл сглобява Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar и Jaguar F-Pаce.
10. КАСЪЛ БРОМИЧ - Jaguar. През Втората световна война тук се произвеждали изтребители Spitfire. Днес ги заместват Jaguar XF, XJ и F-Type.
11. КОВЪНТРИ и АНСТРИ - Geely. В тези две фабрики китайският гигант е съсредоточил производството на специалните лондонски таксита, които откупи преди няколко години. В Анстри са електрическите версии.
12. ХЕТЪЛ, край Норич - Lotus (на снимката). Това бивше военно летище е дом на Lotus от 1966 година. След смъртта на легендарния Колин Чапман компанията мина през ръцете на GM, италианеца Романо Артиоли и малайзийската Proton. Днес е собственост на китайската Geely.
13. БЪРНАСТЪН - Toyota. Доскоро тук се правеше и Avensis, от който японците се отказаха. Сега заводът в Бърнастън произвежда най-вече Corolla за западноевропейските пазари - хечбек и седан.