Корейският производител Hyundai се готви за възроди хот-хеча i30 N, който трябва да запълни празнината, оставена на европейските пазари след спирането на Ford Focus RS и Honda Civic Type R, съобщава Autocar, като се позовава на добре информиран източник.

Оригиналният i30 N беше пуснат през 2017 като първият модел от марката N Performance на Hyundai. Той беше директен конкурент на VW Golf GTI, базиран на третото поколение на i30, като имаше по-твърдо шаси и електронен диференциал с ограничено приплъзване. Задвижването ставаше с 2,0-литров бензинов турбомотор с 4 цилиндъра и мощност 280 к.с.
Корейската компания прекрати производството на хот-хеча заедно с по-малкия i20 N през 2024 като част от инициативата да преориентира марката N "като пионер на високопроизводителните електромобили", като насочи усилията си за постепенно премахване на автомобили с вътрешно горене в Европа преди 2035. Днес линията N на Hyundai включва хечбека Ioniq 5 N и седана Ioniq 6 N – и двата чисто електрически с над 600 к.с.
Явно обаче и корейците виждат, че налагането на пазара на автомобили с изцяло електрическо задвижване върви по-бавно от очакваното и затова готвят нов i30 N, която ще се задвижва от двигател с вътрешно горене, вероятно хибридизиран. Засега липсват подробности, но се очаква ноият хот-хеч да използва вече съществуваща електрифицирана система с 1,5-литров хибрид от стандартния i30.
Не е изключено, разбира се, под капака да има нов агрегат. Hyundai наскоро потвърди, че използва прототип, базиран на Veloster, за да тества нов двигател за спортни автомобили, който инженерите описаха като „високооборотен, високопроизводителен и задвижван с ДВГ’’.

