Корейският производител Hyundai разкри концептуален модел, наречен Crater, след като само преди дни показа негови дизайнерски скици. От компанията описват автомобила като „хардкор SUV, фокусиран върху приключенията", а премиерата му пред публика беше част от изложението AutoMobility в Лос Анджелис (Калифорния, САЩ).

Новият SUV получи брутален външен вид, с ясно очертани форми и масивен пластмасов обвес по периметъра на каросерията, който включва, наред с други неща, огромни арките на колелата. Hyundai Crater е оборудван с тъмно сребристи джанти с 33-цолови офроуд гуми. Корейците продължават активно да използват пикселен дизайн за светлинните модели на оптиката си - Crater има тесни фарове, свързани по цялата ширина на предната част, изработена по подобен начин моно светлина отзад, както и допълнително осветление, разположено в края на багажника, на покрива и на страничните камери, които заменят външните огледала.
Концептуалният SUV е оборудван и с допълнителни въздуховоди на предната и задната броня, контрастни тегличи, спойлер в горната част на задната врата, дифузьор в долната част на задната броня и необичайни дръжки на вратите. Зад спирачните дискове се виждат и червени спирачни апарати и някои части от офроуд окачването.

В кабината вниманието веднага привлича черно-оранжевата „тръба", разположена на мястото на традиционния преден панел. Тя е прикрепена с държачи отстрани и е окачена на колани с катарами (те са украсени в стила на героя Crater Man, чийто образ, например, присъства и на допълнително осветително оборудване на покрива). Ролята на информационно-развлекателната система се изпълнява от четири малки отделни сменяеми дисплея, под които има панел с копчета и физически бутони.
Hyundai Crater е оборудван с четириточкови предпазни колани, четири седалки с цилиндрични подглавници, ролкейдж, както и волан с ретро кръгли бутони за избор на режим на шофиране. Той също така получа правоъгълна формата.

Практически няма информация за технологията на концепцията, Hyundai само отбеляза, че „пълнежът" е изцяло електрически. Възможно е шоу автомобилът да го споделя с офроуд версията на Ioniq 5 XRT - говорим за литиево-йонна тягова батерия с капацитет 84 kWh и двумоторна инсталация, чиято обща мощност в крос-хечбека е 325 к.с. и максимален въртящ момент е 605 Нм.
Очаква се концепцията Hyundai Crater да бъде в основа на сериен SUV и да се конкурира за клиенти с Ford Bronco на американския пазар. От компанията обаче твърдят, че това засега е дизайнерска разработка, като част от нейните елементи и технологии ще бъдат използвани при бъдещи модели на марката.
Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията:


1