Ще има ли радикална промяна в автомобилния сектор в Европа с очакваните през декември нови регулации от Европейската комисия? На дневен ред ли е все още пълната електрификация на транспорта? Има ли място и за водорода в плановете на Европа? И, не на последно място, ще има ли достъпни като цена лични автомобили и в бъдеще?
Ксавие Мартине, президент и главен изпълнителен директор на Hyundai Motor Europe
Automedia.bg обсъди тези теми с Ксавие Мартине, президент и главен изпълнителен директор на Hyundai Motor Europe (HME). Мартине бе в България за представянето на концептуалния Ioniq THREE, който догодина ще се превърне в серийния модел Ioniq 3.
Бивш старши вицепрезидент по маркетинга на групата Renault и маркетинг директор на Dacia, Мартине се присъедини към Hyundai в края на миналата година, наследявайки поста от Майкъл Коул.
13 въпроса към шефа на Hyundai Europe (ГАЛЕРИЯ):
- Единственото, което искам да чуя, е малко гъвкавост. Ние смятаме, че електрификацията е пътят. Трябва да понижим въглеродните емисии на автомобилната промишленост. И мисля, ясно сме показали, че сме се посветили напълно на електрификацията, с всички инвестиции в тази посока, които направихме. Не говоря само за Hyundai, а за индустрията като цяло. Всеки е инвестирал милиарди в създаването на електрически автомобили. Проблемът е, че прогнозата, която ни беше дадена, предвиждаше през 2025 да имаме 30% дял на електромобилите в ЕС. Сега са едва 18%. Даже всъщност 16%, но стават 18%, ако броим и Великобритания. Тоест сме едва наполовина на нивата, на които се предполагаше да бъдем. Потребителите купуват повече и повече EV всяка година, но не с темпото, което бе планирано. Така че идва времето да сверим плановете с реалността. Целта за намаляване на въглеродния диоксид изисква намаление до 2030, което е твърде драстично. А предлаганата забрана на двигателя с вътрешно горене от 2035 е преждевременна.
В интервюто са използвани два въпроса от други медии


0