Отдавна се оплакваме, че съвременните автомобили се правят повече по съветите на счетоводителите, отколкото на инженерите. Но има и изключения - като например новият Ioniq 6 N. От корейската компания признават, че са създали модела с 650 конски сили не за да носи приходи, а за да изгради репутация на марката. "Казаха ни: просто го направете", споделя Манфред Харер, шеф на Performance Development Tech Unit в Hyundai и бивш инженер в Porsche.
ВИДЕО от представянето ни на Ioniq 6 N вижте тук:
Спортният Ioniq 6 N е базиран върху обикновения седан Ioniq 6 - един от най-напредничавите и с най-добра аеродинамика електромобили на пазара, с много по-добра ефективност и пробег от хечбека Ioniq 5. Но тези неоспорими качества на "шестицата" не могат да преодолеят натиска на модата: дори в САЩ, където уж трябваше да е най-сериозният пазар за Ioniq 6, той е продал едва 6,300 бройки за първото полугодие, докато от Ioniq 5 са пласирани почти 20,000 екземпляра.

"Обикновено в автомобилния свят първо пресмяташ бизнес плана, инвестицията, цената на материалите и очакваните обеми", обяснява Харер. "Но тук от самото начало ни беше казано, че ако имаме каквито и да било идеи да подобрим колата, да я направим по-бърза, по-динамична, по-приятна за каране, да действаме без колебания".

Понеже очакваните обеми не са големи, а Ioniq 6 N носи толкова много промени спрямо стандартния модел, това натоварва проекта с големи разходи, казва Харер. "Разноските по разработването на модела и огромният инженерен труд могат да се оправдаят само по един начин: това е кола-плакат. Тя помага на марката. Показва какви са възможностите ни. Това е целта й".
Задвижван от същия комплект електромотори като Ioniq 5 N, 6 N обаче е по-бърз заради допълнителните усъвършенствания по батерии и агрегати, но най-вече заради по-добрата си аеродинамика.


0