След успеха на Ioniq 5 това можеше да се очаква: Hyundai подготвя по-малък електрически кросоувър в същата стилистика, който ще се нарича Ioniq 2. Прототип на модела ще бъде показан официално тази есен на автосалона в Мюнхен, а производството ще започне още идната пролет, потвърдиха от компанията.

Ioniq 2 ще е умалена версия на Ioniq 5. Ще видим окончателния дизайн наесен
Ioniq 2 ще е дори по-малък от вече лансирания Inster, и ще дели една и съща архитектура с бъдещата Kia EV2. Платформата е познатата Е-GMP, която и сега се използва за Ioniq 5. Но бъдещата "двойка" ще е първият автомобил на марката с изцяло новата софтуерна система на корейците, наречена Pleos.
Според Hyundai, тази система е по-сложна и всеобхватна от всички предишни, и свързва в едно задвижване, информационно-развлекателна система и други функции.

Новата система Pleos на Hyundai ще дебютира в Ioniq 2
"Свързаността променя нашите взаимоотношения с клиента", обяснява Ксавие Мартине, новият президент на Hyundai Motor Europe. "Вече сме в състояние да получаваме данни ежедневно, а не веднъж годишно, при сервизното обслужване". Според Мартине това може да промени значително качеството на услугите, които автомобилните производители предлагат на клиентите си.
Новият Ioniq 2 ще бъде проектиран и произвеждан в Европа. В момента 79% от продаваните на Стария континент модели на Hyundai са сглобени или в Чехия, или в Турция. Тази година произвежданият в Корея Inster ще понижи малко този процент, но догодина това ще бъде наваксано, смята Мартине.

Kia вече показа своя малък електрически кросоувър - EV2. Ioniq 2 ще е със същата архитектура, но с доста различен дизайн
Мартине разкрива също, че средната цена, плащана за Hyundai във Великобритания и Западна Европа, се е повишила с 50% за последните пет години. Но това не значи, че компанията се интересува само от скъпи модели, настоява президентът. С Inster и бъдещия Ioniq 2 компанията продължава ангажимента си да предлага и достъпни модели. Освен това Hyundai твърдо смята да продължи производството на бензиновите i10 и i20 в сегменти, от които повечето конкуренти се оттеглят.


0