Зловещото поскъпване на автомобилите в последните три години не подминава и Dacia. Но най-достъпната марка на европейския пазар го посреща със смесени чувства, казва пред "КОЛЕЛА" и Automedia.bg Ксавие Мартине, старши вицепрезидент на компанията, отговарящ за маркетинга и продажбите. Ще промени ли изцяло клиентелата си Dacia, и изобщо има ли надежда поне някои автомобили да останат достъпни и в бъдеще? Ето какво отговори Мартине на въпросите ни.
Шест въпроса към Ксавие Мартине, Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Г-н Мартине, как се отразява общото поскъпване на автомобилите на Dacia, която си създаде пазарна ниша като най-достъпната марка в Европа?
"Ефектът е смесен. Има сериозен риск автомобилът да се превърне в луксозна стока, и търсенето на нови коли да намалее. Но в същото време поскъпването насочва към Dacia нови клиенти, които преди са купували по-престижни марки.
Така Dacia може всъщност да стане много добра опция за хората, които не искат да плащат повече, отколкото са плащали преди. Тези хора харесват онова, което правим, и факта, че покриваме всичките им основни нужди. Така че въпросът ви има два отговора. От една страна, поскъпването не е хубаво неща. От друга, Dacia печели нови клиенти. Пазарният ни дял в Европа се увеличава, имахме 6.2 процента в края на август. Ако броим само частните клиенти, делът ни е вече 7.5 процента. Това е рекорд за нас и сме доволни от резултатите. Но бихме искали пазарът като цяло да е по-голям, да се продават повече автомобили".
НА СНИМКАТА: Ксавие Мартине, старши вицепрезидент на Dacia за маркетинг и продажби
"Ефектът е смесен. Има сериозен риск автомобилът да се превърне в луксозна стока, и търсенето на нови коли да намалее. Но в същото време поскъпването насочва към Dacia нови клиенти, които преди са купували по-престижни марки.
Така Dacia може всъщност да стане много добра опция за хората, които не искат да плащат повече, отколкото са плащали преди. Тези хора харесват онова, което правим, и факта, че покриваме всичките им основни нужди. Така че въпросът ви има два отговора. От една страна, поскъпването не е хубаво неща. От друга, Dacia печели нови клиенти. Пазарният ни дял в Европа се увеличава, имахме 6.2 процента в края на август. Ако броим само частните клиенти, делът ни е вече 7.5 процента. Това е рекорд за нас и сме доволни от резултатите. Но бихме искали пазарът като цяло да е по-голям, да се продават повече автомобили".
НА СНИМКАТА: Ксавие Мартине, старши вицепрезидент на Dacia за маркетинг и продажби
Вижте и видео от разговора ни с Ксавие Мартине: