IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Неочакваният нов конкурент за Dacia в Европа

Някога престижен производител на спортни модели, днес MG атакува мощно бюджетния сегмент

В последните години Dacia се радва на уникално положение на европейския пазар: тя на практика остана единствената марка в бюджетния сегмент. Skoda се изкачи няколко стъпала по ценовата стълбица; Peugeot и Citroen се отказаха от най-евтините и достъпни модели като 301 и C-Elysee; Fiat на практика се самоограничи до само един достъпен модел - Panda, при който лъвският пай от продажбите идват от домашния пазар в Италия. В същото време Dacia обнови изцяло гамата си, привлече нови клиенти и за първите 9 месеца на 2022 е пласирала над 320,000 автомобила в Европа - ръст от 14% спрямо 2021. Пазарният дял на румънската марка достига рекордните 4.7%, по данни на браншовата организация АСЕА.
    
      
MG, графика, продажби в Европа, статистика
Пазарният ръст на MG в Европа за последните две години е впечатляващ, особено като имаме предвид, че марката още не е представена в Източна Европа. Графика: Motor1
  
 
      
Но бюджетната марка на Renault вече започна да се сблъсква с неочаквана нова конкуренция в лицето на MG. Някога тази британска компания (съкращение от Morris Garages) произвеждаше елегантни спортни автомобили за по-високите сегменти на пазара. Но днес онази епоха e само далечен спомен. От оригиналната MG са останали само името и емблемата, но и те от над десетилетие са собственост на китайския гигант SAIC.
   
     
MG MGB 1970
Класическо MG MGB от началото на 70-те години. От онова време са останали само името и емблемата  
    
    
Сега стратегията на китайците е да превърнат MG в глобален и достъпен бранд, който да предлага пълна гама модели с конвенционално и електрическо задвижване. Агресивната ценова политика вече дава резултати - за първите месеца на 2022 MG е продала 58,300 автомобила в Европа. Това е доста повече от Mitsubishi, Honda, Lancia и други някога славни имена на Стария континент. А при това MG все още се продава само на някои пазари, като почти не е представена в Централна и Източна Европа. И все още не предлага на европейците най-достъпните си модели.
    
     
MG ZS
Електрическото MG ZS се продава доста добре на пазари като норвежкия, нидерландския и дори германския
   
     
На фона на общия европейски пазар MG все още е доста малка марка, с пазарен дял от едва 0.82% по сметки на JATO Dynamics. Но в сегмента на чистите електромобили делът й вече е 2.6%. Обяснението е просто: китайците продават евтино. Също както и при Dacia, техните модели са чувствително по-изгодни от тези на конкурентите.

Ето пример: средната цена на малкия електрически кросоувър MG ZS на западноевропейските пазари е 36,124 евро. Средната цена на конкурентите е доста по-висока - 38,661 евро за електрическия Opel Mokka, 39,773 за електрическото Peugeot 2008 и 41,925 евро за електрическия Hyundai Kona.
    
     
MG, статистика, цени, графика
Средни цени на моделите на MG и на конкурентите им, по данни от общо девет пазара в Западна Европа
   
    
Същото е положението и при плъг-ин хибридите. В този сегмент MG предлага компактния кросоувър HS, на средна цена 36,781 евро. Най-евтиният конкурент е Kia Niro - за средно 39,442 евро. Хибридният VW Tiguan е с цели 10,000 евро по-скъп от китайския SUV, а хибридното Peugeot 3008 - с 13,000 евро.

При големите електрически SUV китайското предложение също е най-евтино: средно 47,221 евро за MG Marvel R, докато електрическата Skoda Eniaq е 49,831 евро, VW ID.4 е средно 49,900 евро, а преждевременно изтеглената от пазара заради фабричен дефект Toyota BZ4X струва средно 56,484 евро.

Тази стратегия работи не само в Европа: китайската марка има 53% ръст в Китай за 2021 година, 73% в Азиатско-тихоокеанския регион, 215% ръст в Латинска Америка и 43% ръст в Индия. Очевидно конкуренцията в бюджетния сегмент тепърва ще се ожесточава.
   
    

 

 

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И аз гледах ревюто на Уотсън и според мен също хваща окото. Но за моите нужди НИО ЕТ5 ми изглежда по-добър вариант. Бьорн Ниланд прави едно превю и там се споменаха цени за Норвегия от 39к евро с наем за 100кВч батерия. За 5 години наема ти излизаше около 9к евро. Което бих карал е доста прилично. Иначе без наема беше около 55к евро.
  • #12
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Муахаха ( преди 2 години )
    Как може да сравнявате MG с неудачия!!! Само някой който не е влизал в техните коли, може да напише подона глупост!!! MG са в пъти по-качествни, с повече екстри, да не говорим за 7 години гаранция!!!
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Току що направих конфигурацията за колата в Германия и ми излиза цена 30.420,00 ?. Има някакви отстъпки и заради това. Това е вариант комфорт. Луксус варианта е 36 бона. Гаранцията е 7 г и 160 000 км, което е супер. Проблемът е че доставката ще е най-рано след 9 месеца. На тази цена обаче ми се струва, че си заслужава човек да почака. Колата изглежда доста добре според мен
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В статията не е отразен MG4, което е електрическо и е доста по-евтино от аналозите. Мат Уотсън даже каза, че е с по-хубаво материали от VW ID3. При всички положения е един от най-добрите предложения като съотношение между цена и качество.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В Германия видях няколко. Изглежда доста прилично. Малко *** Тесла прилича, но си има собствена визия. Колата маистина на външен вид не предполага, че е бюджетна. За качество ме мога да кажа нищо, но това, което съм чел от отзиви няма никакви проблеми там. Така, че започва да става все по-интересно на пазара на автомобили. Полека лека китайците завземат Европа и старите марки за съжаление или ще се наложи да бъдат продадени или закрити.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Просто MG започва с електромобили, които са по-скъпи. Евтините им модели ще престанат да бъдат евтини, ако трябва да отговарят на европейските стандарти за безопасност, емисии и пр.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Чак пък без пари... В момента пазара на ел коли е доста труден за оценка, защото много от хората купуват първата която ще им доставят, а не толкова която е 5-10%по-евтина
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблема е, че вече дори и нормалните народни марки за нормална кола цените започват от 60к нагоре. Второто основно нещо поради екология и прочее ДВГ често не изкарват и 150к километра и няма как да ти изкара 400-500 както преди. В София в един мол видях Maple 30x, 12к долара 37кв батерия някой си го е внесъл и регистрирал, няма Дачия, за Киа и Шкода да не говорим те вече са "луксозни" марки ахаха.
  • #5
    6 rate up comment 12 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    #1 глупости са съчиненията по картинка. 2020 MG5 EV е най-евтиното, най-здравото и най-комфортното нещо на ток за цената си в Европа. И по случайност единственото комби на ток. В канала "James and Kate - The EV Team" може да се види как това китайско комби, натъпкано с 500 кг инструменти навърта 70 хил. км за 9 месеца по монтажи в Англия. MG-идеален работен кон. Дачия Спринг? Чадър с гуми..
  • #4
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не ми го хвалете,за нас българите като стане на 10-15 год.ако е читаво и още се движи и струва 5-6000 лв тогава може да го оценим...за момента топ к.ене.фи ваг,бмв,мерцедес,алуди удържат ;)