Когато Hyundai разкри фейслифта на Ioniq 6 в началото на месеца, корейският производител също така загатна и появата на спортната версия N. Нов тийзър от тази седмица, споделен в Instagram, потвърждава, че съвсем скоро ще видим електрическия спортен седан, като сега излизат нови подробности за модела.
Корейците го наричат „истински високопроизводителен електрифициран аеродинамичен автомобил“, като същевременно споделят само сенчест тийзър, който ни дава поглед към по-агресивната задна част на автомобила.
В сравнение с обикновения Ioniq 6 от 2026 г., N получава голямо задно крило и трапецовидна трета стоп светлина, монтирана в горната част на задното стъкло. При стандартния електрически седан допълнителната стоп светлина е хоризонтална лента в основата на стъклото. Преди обновяването тя беше вградена в спойлера, но Hyundai премахна обемистата част, придавайки на задната част по-плавен вид.
Дизайнът на предната част би трябвало да е още по-агресивен от този на модела N Line (на снимката по-долу), който дебютира с актуализацията. Очаквайте нови лети джанти, по-ниска височина на возене, по-широка стойка и други хардуерни подобрения, подобни на тези, през които премина Ioniq 5 N.
Няма причина Ioniq 6 N да бъде по-малко мощен от своя кросоувър брат. Очаква се да разполага с поне 641 к.с. и 740 Нм, което ще позволи ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди. За сравнение, Ioniq 5 N го прави за 3,4 секунди, но седанът ще е малко по-бърз благодарение на по-ниското си тегло.
Тъй като Hyundai дава приоритет на производителността пред ефективността, пробегът вероятно ще пострада в сравнение със стандартния Ioniq 6. По-хлъзгавата форма и по-ниската височина на седана обаче би трябвало да го направят по-аеродинамичен от Ioniq 5 N, който изминава само 355 км с едно зареждане. Това е при условие, че Ioniq 6 N получи и батерия с капацитет 84 kWh.
Едновременно с тийзърите на новия си спортен модел Hyundai обяви и планове за пълно преминаване към продажба на електрически автомобили и пълни хибриди в Европа до 2030. Това беше обявено от ръководителя на европейското подразделение на марката - Ксавие Мартинет. Компанията очаква дялът на електрическите превозни средства да достигне 20-25% до 2027, за да се изпълнят целите за емисии на CO2.
Plug-in хибридите ще играят роля само през следващите години, след което ще изчезнат от моделната гама. Hyundai вече обмисля пускането на нови хибридни версии на моделите i20 и i30. Сред обещаващите нови продукти е Hyundai Inster, който демонстрира високо търсене в Европа.
Производството на модели, захранвани с батерии, ще бъде разширено. Акцентът е върху технологиите и мащабируемостта, както и гъвкавостта в логистиката на фона на геополитическите рискове. В същото време Hyundai поддържа традиционния модел на дилърски продажби, виждайки го като предимство в нестабилна пазарна среда. Преходът към електрически автомобили, според компанията, ще предостави възможност за засилване на позициите ѝ сред новите купувачи.