IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето го и Hyundai Ioniq 6 N

Корейците обявиха и любопитна промяна в стратегията си в Европа

Когато Hyundai разкри фейслифта на Ioniq 6 в началото на месеца, корейският производител също така загатна и появата на спортната версия N. Нов тийзър от тази седмица, споделен в Instagram, потвърждава, че съвсем скоро ще видим електрическия спортен седан, като сега излизат нови подробности за модела.


Hyundai Ioniq 6 N


Корейците го наричат „истински високопроизводителен електрифициран аеродинамичен автомобил“, като същевременно споделят само сенчест тийзър, който ни дава поглед към по-агресивната задна част на автомобила.

В сравнение с обикновения Ioniq 6 от 2026 г., N получава голямо задно крило и трапецовидна трета стоп светлина, монтирана в горната част на задното стъкло. При стандартния електрически седан допълнителната стоп светлина е хоризонтална лента в основата на стъклото. Преди обновяването тя беше вградена в спойлера, но Hyundai премахна обемистата част, придавайки на задната част по-плавен вид.


Hyundai Ioniq 6 N


Дизайнът на предната част би трябвало да е още по-агресивен от този на модела N Line (на снимката по-долу), който дебютира с актуализацията. Очаквайте нови лети джанти, по-ниска височина на возене, по-широка стойка и други хардуерни подобрения, подобни на тези, през които премина Ioniq 5 N.

Няма причина Ioniq 6 N да бъде по-малко мощен от своя кросоувър брат. Очаква се да разполага с поне 641 к.с. и 740 Нм, което ще позволи ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди. За сравнение, Ioniq 5 N го прави за 3,4 секунди, но седанът ще е малко по-бърз благодарение на по-ниското си тегло.


Hyundai Ioniq 6 N


Тъй като Hyundai дава приоритет на производителността пред ефективността, пробегът вероятно ще пострада в сравнение със стандартния Ioniq 6. По-хлъзгавата форма и по-ниската височина на седана обаче би трябвало да го направят по-аеродинамичен от Ioniq 5 N, който изминава само 355 км с едно зареждане. Това е при условие, че Ioniq 6 N получи и батерия с капацитет 84 kWh.

Едновременно с тийзърите на новия си спортен модел Hyundai обяви и планове за пълно преминаване към продажба на електрически автомобили и пълни хибриди в Европа до 2030. Това беше обявено от ръководителя на европейското подразделение на марката - Ксавие Мартинет. Компанията очаква дялът на електрическите превозни средства да достигне 20-25% до 2027, за да се изпълнят целите за емисии на CO2.


Hyundai Inster


Plug-in хибридите ще играят роля само през следващите години, след което ще изчезнат от моделната гама. Hyundai вече обмисля пускането на нови хибридни версии на моделите i20 и i30. Сред обещаващите нови продукти е Hyundai Inster, който демонстрира високо търсене в Европа.

Производството на модели, захранвани с батерии, ще бъде разширено. Акцентът е върху технологиите и мащабируемостта, както и гъвкавостта в логистиката на фона на геополитическите рискове. В същото време Hyundai поддържа традиционния модел на дилърски продажби, виждайки го като предимство в нестабилна пазарна среда. Преходът към електрически автомобили, според компанията, ще предостави възможност за засилване на позициите ѝ сред новите купувачи.

0 от 500
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ionic 5 по-кефи от 6, но Хюндай са добри в електрокарите - спор няма.
  • #1
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Който прави добри електромобили, сам се натиска да маха ДВГ. Който прави сккооппени имитации, плаща милиони за лобиране, порочни "изследвания" и постоянни интервюта в пресата с опалквания.