IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кое е слабото място на 8-степенния автомат на Hyundai и Kia

Грешка в конструкцията на A8LF носи проблеми при популярни корейски кросоувъри

Осемстепенната хидромеханична автоматична A8LF се произвежда от 2016 година. Напречният агрегат е разработка на Hyundai, като е настроен както за предно предаване, така и за задвижване на всички колела. Поставя се е на миниванове Carnival и Staria, както и на почти всички кросоувъри с двигатели от 2,0 до 3,8 литра и въртящ момент до 450 Нм - сред тях са Sorento, Santa Fe, Tucson, Palisade и други. Какви са нейните проблеми, разкриват автомобилни механици, които имат опит с ремонта на агрегата.


A8LF - Hyundai/Kia


Основният проблем на тази трансмисия е, че маслото се замърсява много бързо, поради което хидравличния блок може да бъде напълно запушен само за 100 000 км. Ревизията обикновено се ограничава до почистване и подмяна на износени соленоиди.

Според разпоредбите маслото се подновява на всеки 60 000 км, но е по-добре да го сменяте по-често, поне на всеки 40 000 км. Освен това може да се извърши частична подмяна - отпадъците се отстраняват през дренажния отвор в тялото и се добавя прясно масло. Пластмасовият корпус е добре направен и не се изкривява с времето, както се случва при други скоростни кутии.


A8LF - Hyundai/Kia


Устройството няма външен филтър, като филтърният елемент е монтиран вътре пред помпата и се заменя с пълно разглобяване на кутията. За разлика от компонентите на скоростната кутия на Aisin, централният лагерен модул е успешен и обикновено издържа дълго време.

Първоначалният и основен източник на проблеми е преобразувателят на въртящия момент, от който започва верижна реакция, водеща до повреда на целия агрегат. Само след 60 000-100 000 км пружините отслабват и ограничителите изчезват, като бързо уврежда цялата система, включително облицовките на фрикционните пръстени на заключването. Невъзможно е да не забележите проблема - веднага щом трансмисията започне да се държи неадекватно, по-добре е да потърсите помощ.


A8LF - Hyundai/Kia


Заради остатъците от износване на преобразувателя на въртящия момент в маслото, маслената помпа, която е поставена върху вала, се уврежда и се появяват надрасквания. Докато са малки, може да се премахнат с шлифоване. Ако обаче забавите ремонта, щетите стават все по-сериозни. Тъй като се износва, маслената помпа започва да изпитва недостатъчно налягане, което увеличава приплъзването на съединителите. Съответно, те не са достатъчно притиснати един към друг, и в резултат на това износването им се ускорява многократно.

Скоростна кутия е роботизирана с двойни съединители с набор от външни и вътрешни пръстени. Предимството на това решение е компактността, а недостатъкът е липсата на защита - ако не работят в идеални условия, пръстените буквално изгарят по време на движение.


A8LF - Hyundai/Kia


На всичкото отгоре: софтуерните настройки на тази автоматична кутия ви позволяват да ускорите твърде агресивно неотопляема кола, което многократно ускорява износването. Ето защо в студено време е по-добре да не натискате педала за газ към пода поне през първите 10 минути шофиране, докато маслото в скоростната кутия се загрее до температура, близка до работната температура, която 70 ºC.

Като цяло, може да се каже, че тази трансмисия страда от нетрайния преобразувател на въртящия момент. Именно той значително влияе върху издръжливостта на този до голяма степен успешен агрегат. Странно е, че корейските инженери не са излекували кутията на това заболяване вече близо десетилетие.


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ЗАПОМНЕТЕ ( преди 1 седмица )
    Най-добрата автоматична скоростна кутия е 9-степенната ZF. Трябва да го помните даже и насън.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    smirn0ff ( преди 2 седмици )
    Коментари от хора бегло познаващи корейските автомобили и тяхното развитие в последните 15 години...
  • #2
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Автоматичните кутии са слабото място на всички корейски коли.
  • #1
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Hyundai и Kia бяха много надеждни докато ползваха двигатели на Mitsubishi и кутии правени за тях. После направиха приличен дизайн и си внушиха че могат всичко да правят сами. В момента само малолитражните им бензинки са надеждни, и то не всички от тях.